Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جنرال موتورز،میلیاردها دلار هزینه خودروی خودران شورلت می‌کند!

شرکت‌های بزرگی مانند جنرال موتورز آمریکا، در حال هزینه کردن چند میلیارد دلار بر روی خودروهای آینده و فن‌آوری‌های مربوط به آن‌ها هستند تا مطمئن شوند که از رقابت بزرگ بر سر بازار خودرو آینده عقب نمی‌مانند.

همان‌گونه که تاکنون مشخص‌شده است، اینکه یک شرکت خودروساز، استراتژی سرمایه‌گذاری خود را به سمت خودروهای خودروان و این‌گونه فن‌آوری‌های مدرن ببرد، دیگر یک کار حساب‌شده و با برنامه، محسوب می‌شود. این استراتژی نیز تنها به دلیل ایمن کردن آینده شرکت‌ها ازنظر خودروهای بدون راننده و در اصطلاح خودران نیست، بلکه این سرمایه‌گذاری، به این دلیل است که فن‌آوری خودروهای خودران، در حال حاضر نیز یک تجارت بزرگ در دنیای امروزی محسوب می‌شود.

برای اثبات این نکته نیز باید به حجم بزرگ سرمایه‌گذاری شرکتی مانند جنرال موتورز در این زمینه اشاره کرد. به‌تازگی، بخش مربوط به این‌گونه خودروها در جنرال موتورز که بانام Cruise شناخته می‌شود، چیزی حدود 1.15 میلیارد دلار از بخش‌های مختلف دریافت کرده است. پولی که ارزش کلی این بخش از GM(جنرال موتورز) را به 19 میلیارد دلار می‌رساند. برای درک بزرگی این سرمایه‌گذاری، باید این را گفت که این مبلغ، چیزی بیشتر از یک‌سوم ارزش کلی بازار جنرال موتورز که 54 میلیارد دلار است، برآورد می‌شود.

بزرگ‌ترین ورودی سرمایه برای Cruise در سرمایه‌گذاری‌های اخیر نیز مربوط به سرمایه‌گذاران فعلی آن یعنی جنرال موتورز، هوندا، سافت بنک ژاپن و تعدادی دیگر از موسسه‌های مالی و سرمایه‌گذاری است. اگرچه ممکن است این اعداد و ارقام کمی بزرگ بیایند اما به‌خوبی می‌توانند اهمیت موضوع خودروهای خودران را برای شرکت‌های پیشتاز و آینده‌نگر، روشن کنند.

هم‌چنین، تاکنون این موضوع روشن‌شده است که تعداد کمی از بازیگران بزرگ صنعت خودرو، در حال سیطره گرفتن بر این حوزه بوده و تعدادی شرکت دیگر نیز که سخت مشغول تمرکز روی این حوزه هستند، حتی می‌توانند نام خود را در آینده، در کنار غول‌های فناوری مانند گوگل و اپل نیز ببینند.

درست به همین دلیل حیاتی است که این‌گونه شرکت‌ها، سعی در تولید یک خودروی خودرانی دارند که هم کاربردی و قابل‌اطمینان باشد و هم نسخه‌ای باشد که مردم، در بازار نیز از آن استقبال نمایند. همان‌گونه که مدیرعامل Cruise، دن آمان (Dan Ammann) گفته است، پیشبرد و تولید خودروهای خودران در حجم وسیع و به تعداد نیاز بازار، چالشی مهندسی است که امروزه شرکت‌های بزرگ باید آن را حل کنند. او همچنین از داشتن منابع و حامیان مالی بزرگ، برای جلو بردن چنین پروژه‌های عظیمی را یک مزیت قابل‌توجه برای شرکت‌ها عنوان کرده است.

در حال حاضر، بخش Cruise جنرال موتورز، در حال تست و بررسی کردن ناوگانی از شورلت بولت در خیابان‌های کالیفرنیا بوده و طبق برنامه‌ریزی این شرکت، قرار است این خودروی خودران تا پایان سال جاری میلادی، به تولید تجاری برای بازار برسد. برای هرچه سریع‌تر کردن این پروژه نیز،شرکت کرویز،200 مهندس را تا پایان سال 2019 استخدام خواهد کرد تا در برنامه‌ریزی خود، بتواند موفق عمل کند.

منبع carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.