مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا دانگ فنگ AX3 و AX4 با قیمت شایعه شده در ایران موفق خواهند شد؟ +مشخصات

همان‌طور که در رسانه های مختلف پیرامون دو محصول جدید و تازه وارد ایران‌خودرو یعنی دانگ فنگ AX3 و AX4 خوانده‌اید، این دو محصول احتمالا به خط تولید این شرکت ایرانی وارد خواهند شد و در صورت موفقیت آمیز بودن توافقات طرفین ایرانی و چینی به بازار کشورمان عرضه خواهند شد ولی آیا این دو خودرو با قیمت‌های شایعه شده احتمالی امکان موفقیت دارند؟

به گزارش چرخان، روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاوی تصاویری از انبار ایران‌خودرو بود و در آن دو خودروی جدید این شرکت یعنی دانگ فنگ AX3 و AX4 مشاهده شدند ولی نکته‌ای که در مورد این دو خودرو وجود دارد قیمت‌های احتمالی بالای 200 میلیون تومان است که در بین اهالی بازار شایعه شده و با توجه به مشخصاتی که از این دو خودرو در دسترس است، احتمالا به صورت منطقی مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار نخواهد گرفت ولی بازار فعلی کشورمان از هیچ منطق و دلیلی تبعیت نمی‌کند!

اولین محصولی که در پارکینگ ایران‌خودرو مشاهده شده، دانگ فنگ AX3 است که در رده خودروهای استیشن واگن قرار می‌گیرد. البته این خودرو به شدت علائم و نشانه‌های خودروهای کراس اوور را دارد و به همین دلیل و به احتمال فراوان در این رده نیز، ارزیابی خواهد شد.

این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری بهره مند بوده و قدرت 117 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای این خودرو پیشرانه 999 سی سی 3 سیلندر 12 سوپاپ توربو است که مشتریان امکان انتخاب آن را خواهند داشت ولی اینکه کدام از انواع دانگ فنگ AX3 مورد توجه ایران‌خودرو قرار بگیرد و یا به مرحله تولید برسید، ابهاماتی است که در مورد این خودرو نمی‌دانیم.

این خودرو در نسخه فول آپشن از امکانات زیادی برخوردار بوده و به طور مثال می‌توان به مواردی از جمله ۴ کیسه هوا، سیستم سنسور و دوربین عقب، مانیتور، سیستم تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفر، نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، آینه تاشو برقی و… اشاره کرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که در صورت محاسبه تولید این خودرو با ارز نیما چیزی در حدود 200 میلیون تومان قیمت خواهد خورد ولی با توجه به مسائل مختلف از جمله بحث تحریم‌ها و داخلی سازی کم آن، احتمالا قیمت رسمی آن چیزی در حدود 200 تا 300 میلیون تومان خواهد بود که باید دید آیا مشتریان برای این خودرو حاضر به پرداخت رقم گفته شده هستند؟

دانگ فنگدانگ فنگ AX4 خودروی دیگری است که در پارکینگ ایران‌خودرو مشاهده شده و با توجه به نسخه‌های مختلف همانند خودروی قبلی، قطعا قیمتی بالاتر از 150 میلیون تومان خواهد داشت ولی این خودرو نیز با حوالی قیمت 200 تا 250 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. این مقدار از محاسبه قیمت خودرو بر پایه داخلی سازی آن در حد خودرویی مانند اچ 30 کراس است و در صورت کمتر شدن آن قطعا شاهد ارقام بالاتری نیز خواهیم بود.

دانگ فنگ AX4 خودرویی است که همانند خودروی قبلی شباهت چندانی به کراس اوورها ندارد و بیشتر یک کراس اوور شهری و کوچک است که در صورت ورود به بازار ایران با خودروهایی مثل ایکس 22 مدیران‌خودرو، بایک و … رقابت خواهد کرد. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی در کنار پیشرانه‌های مختلف با حداکثر 124 اسب بخار قدرت و گشتاور 153 نیوتون متری از جمله اطلاعاتی است که می‌توان در مورد این خودرو گفت.

دانگ فنگهمه این اطلاعات نشان می‌دهد که خودروهای وارد شده به پارکینگ ایران‌خودرو باید در انتظار استقبال خوبی باشند چرا که در حال حاضر همه عرضه‌های این شرکت توسط مشتریان بلعیده می‌شود و فارغ از اینکه چه خودرویی به فروش می‌رسد، عده‌ای از مشتریان در انتظار ثبت سفارش هستند! همچنین گفتنی است که با توجه به عرضه احتمالی این خودروها توسط ایران‌خودرواز استقبال بیشتری نسبت به رقبای گفته شده برخوردار خواهد شد چرا که طبیعتا اعتماد و استقبال مشتریان در این مورد به مراتب بیشتر از شرکت‌هایی است که یا سابقه چندانی ندارند و یا اینکه از اعتبار و سابقه کمتری برخوردار هستند.

البته بعضی از شنیده‌ها نشان می‌دهد که ایران‌خودرو برای مشاهده واکنش‌ها نسبت به دانگ فنگ AX3 و AX4 اقدام به وارد کردن آن کرده و در حال بررسی‌های مهندسی روی این دو خودرو است. البته از طرف دیگر اینکه دانگ فنگ با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان همکاری این چنینی با صنعت خودروسازی کشورمان را نداشته و باید دید که با چه سازوکاری در صورت صحت این اطلاعات، همکاری منعقد خواهد شد.

پژو 207 صندوقدار ایران‌خودروالبته با توجه به سابقه‌ای که از این اقدامات ایران‌خودرو داریم، حضور دانگ فنگ AX3 و AX4 در پارکینگ این شرکت و علی‌الخصوص در بخش فروش و بازاریابی، ارتباطی به مرکز تحقیقات این شرکت نداشته و به احتمال زیاد محصولات بعدی این شرکت دوباره از کشور چین و از شرکت دانگ فنگ خواهند آمد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا