مکمل بنزین
خبرداخلی

مینی بوس های جدید در راه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

در تلاشی برای گسترش دادن ناوگان حمل‌ونقل عمومی قدیمی در پایتخت، شرکت اتوبوس‌رانی تهران، برنامه‌ای برای اضافه کردن 117 مینی‌بوس جدید در 6 ماه، به این ناوگان کرده ریخته است.

بر اساس گفته‌های پیمان سنندجی، خودروهای جدید می‌توانند خون تازه‌ای را در سیستم حمل‌ونقل عمومی کهنه‌ی تهران تزریق کنند. ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پایتخت، از 6,000 اتوبوس و مینی‌بوس تشکیل‌شده است که چیزی حدود نصف این تعداد، بسیار قدیمی و فرسوده بوده و تنها کاری که باید با آن‌ها انجام داد، فرستادن آن‌ها به مراکز اسقاط خودرو است. به‌گونه‌ای که برخی از این خودروها، چیزی بیش‌تر از دو دهه از عمرشان را سپری کرده‌اند و کارایی خود را به‌طور کامل ازدست‌داده‌اند.

سنندجی همچنین، تأکید کرده است که واردات اتوبوس‌های دست‌دوم، باید به‌عنوان یک گزینه خوب و مهم دیگر برای جدیدتری کردن ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس‌های پایتخت، در دستور کار قرار بگیرد.

طبق گفته‌های او، ازآنجایی‌که ارزش ریال ایران، طی یک سال گذشته چیزی حدود 70 درصد از ارزش خود را ازدست‌داده است و کشور قادر به تأمین و واردات اتوبوس‌های نو در تعداد بالا نیست، خریدن خودروهای حمل‌ونقل عمومی دست‌دوم از کشورهای دیگر که می‌توانند استانداردهای آلایندگی و کیفیت را بگذرانند، به نظر جالب و مفید واقع خواهد شد.

درواقع، اتوبوس‌هایی با سنی کمتر از 5 سال، بسیار تمیزتر از بسیاری از خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پایتخت هستند که تنها کارشان ایجاد آلودگی و مصرف بیش‌ازحد سوخت است. همچنین در آخر باید گفت که چیزی حدود 23 درصد از حمل‌ونقل شهری در کلان‌شهرهای پرجمعیتی مانند تهران، توسط همین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا