مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

موتورسیکلت جذاب و دیدنی جدید بی ام و چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت نام‌آشنای بی ام و که درزمینهٔ موتورسیکلت نیز مانند همان خودروهای جذاب و قدرتمندش پرکار و فعال است، به‌تازگی از یک موتورکاملآ جدید رونمایی کرده است.

موتورسیکلتی که چهره‌اش ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی بوده و انگار هدف این شرکت باواریایی از تولید این موتور، رقابت با هارلی دیودسون های آمریکایی است که هم در آمریکا و هم در کشورهای دیگر دنیا، هواخواهان زیادی دارد.

این طرح مفهومی که بانام R18 شناخته می‌شود، درواقع یک طرح مفهومی با طراحی و مؤلفه‌های تولید انقلابی است که نشان می‌دهد بی ام و تا چه حد توجه خود را به سمت موتورهای کلاس کروزر (Cruiser) و رقابت در این کلاس موتوری، معطوف کرده است.

البته جدای از بحث طراحی و آن چه که در ظاهر این موتور عضلانی و جذاب آلمانی می‌توان دید، R18 را می‌توان به‌نوعی عصاره‌ای قدرتمند و مدرن از توانایی‌های مهندسان بی ام و نیز دانست. از حذف کامل دکمه‌های الکتریکی که در موتورهای معمولی و روی فرمان آن‌ها مشاهده می‌شود گرفته تا انتهای خروجی اگزوز که شکل دم ماهی به خود گرفته است، ترکیب توانایی‌های مهندسان و طراحان بی ام و را به‌خوبی نمایش می‌دهد. درواقع می‌توان گفت که تمامی شاخصه‌های جزئی و ریز در R18، از دید بی ام و دور نمانده است.

طبق گفته‌های آقای ادگار هاینریش، مدیر بخش طراحی BMW Motorrad (شرکت مخصوص موتورسیکلت‌سازی بی ام و)، این طرح مفهومی جدید، قرار نیست فقط در بحث سریع بودن از رقبا پیشی بگیرد. درواقع این موتورسیکلت، قرار است یک نمایشی از علم آنالوگ در دورانی باشد که علم دیجیتال بر همه‌چیز چیره شده است. بی ام و نیز تاریخ قدرتمندی درزمینهٔ ساخت و تولید موتورسیکلت‌های نمادینی دارد که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را به دنیای موتورسیکلت وارد کرده‌اند. درواقع بی ام و اعتقاد دارد که حتی R18، با سیستم‌های آنالوگ خود نیز در کنار فناوری‌های مدرن، شانس موفقیت در دنیای فناورانه امروز را دارد.

البته شرکت بی ام و موتوقاد (Motorrad) گفته است که این طرح مفهومی جدید، درواقع نسخه‌ای مدرن و امروزی از همان نسخه اصلی R5 مدل 1936 است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. تنها تفاوت آن غیر از طراحی، اضافه شدن حجم بیشتر در کنار قلب تپنده آن است که طبق تصاویر کاملاً واضح هستند.

بقیه اجزا این موتور نیز مانند مخزن سوخت شبیه به قطره اشک، چراغ جلویی، زین موتور و سیستم تعلیق، همگی از روی همان نسخه اصلی سال 1936 الهام گرفته‌شده‌اند. لاستیک 21 اینچی جلویی و همچنین لاستیک 18 اینچی عقب نیز، به‌گونه‌ای روی موتورسوار شده‌اند که می‌توانند به‌خوبی، چهره یک موتور کلاسیک را در R18 به نمایش بگذارند.

بی ام و اعلام کرده است که قرار است تا پایان 2019، نسخه نهایی و درواقع تولیدی این موتورسیکلت جذاب و البته رقیب جدی هارلی دیویدسون را رونمایی کند. پس باید منتظر ماند و دید که R18 آلمانی با ویژگی‌هایی که درون خود دارد، چگونه می‌تواند فروش رقیب آمریکایی خود را تحت شعاع قرار دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا