مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا تویوتا لندکروزر با فاصله بین محوری بیشتر تولید خواهد شد؟!

جانور جدید تویوتا بد به نظر نمی‌رسد…!

نسل فعلی تویوتا لندکروزر از سپتامپر سال 2007 برای طرفداران خودروهای ژاپنی و البته آفرودی لوکس، دلربایی می‌کند. این نسل تاکنون دستخوش تغییراتی جزئی شده و چندین فیس‌لیفت مختصر را نیز تجربه کرده است. همچنین در این مدت تویوتا نسخه‌های مختلفی از این خودرو را در بازارهای جهانی عرضه کرده است. با این حال امروزه گرد پیری بیش از همیشه بر چهره این غول ژاپنی پدیدار شده است.

تویوتا قصد دارد نسل جدید این خودروی همیشه محبوب را تا اواخر سال 2020 در معرض نمایش قرار دهد. گفته می‌شود نسل آینده تویوتا لندکروزر با بهره‌گیری از شاسی نرده‌ای توسعه‌یافته و ظاهری کاملا جدید پا به خیابان‌ها خواهد گذشت. با این حال آیا امکان دارد تویوتا نسخه‌ای دیگر از نسل کنونی لندکروزر را به عنوان نسخه نهایی به بازار عرضه کند؟toyota-land-cruiser-lwb - تویوتا لندکروزر LWBظاهرا چندین رندر گرافیکی مختلف قصد پاسخ به این سوال را دارند. همانطور که انتظار می‌رود، رندرهای گرافیکی منتشر شده، بر پایه آخرین فیس‌لیفت صورت گرفته بر روی تویوتا لندکروزر طراحی شده‌اند که بخصوص در قسمت جلو از طراحی جدیدی بهره می‌برند. از جمله ویژگی‌های نمای جلوی این خودرو می‌توان به چراغ‌های جدید جلو، سپر، جلوپنجره و کاپوت جدید اشاره کرد. اما از دیگر تغییراتی که طراح این رندرهای گرافیکی بر پیکره تویوتا لندکروزر اعمال کرده است، می‌توان به درهای طویل‌تر عقب اشاره کرد که در ترکیب با ستون‌های پهن تر و جدید C، فرم کلی خودرو را تا حدودی شبیه به اینفینیتی QX80 جلوه می‌دهد که البته این به عنوان یک نقطه ضعف به شمار نمی‌رود. در نهایت کشیده‌تر شدن گلگیرهای عضلانی عقب لندکروزر LWB سعی در ایجاد تعادل در ظاهر و طراحی این شاسی‌بلند 7 نفره دارد.toyota-land-cruiser-lwb - تویوتا لندکروزر LWBدر هر صورت چنین جسه بزرگی نیاز به یک پیشرانه بزرگ نیز دارد و چه چیزی بهتر از نیروگاه 4.5 لیتری V8 دیزلی که هم اکنون نیز در برخی بازارها بر روی تویوتا لندکروزر نصب می‌شود. این پیشرانه حداکثر گشتاور 650 نیوتون‌متری را برای لندکروزر فراهم می‌کند که کاملا کافی به نظر می‌رسد.

از جمله تجهیزات اضافی در داخل کابین این شاسی‌بلند 7 نفره (3 ردیف صندلی) می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی مخصوص صندلی‌های ردیف دوم اشاره کرد تا این شاسی‌بلند ژاپنی را به یکی از بزرگترین، راحت‌ترین و جادارترین خودروهای مسافرتی بر روی کره خاکی تبدیل کند!

در هر صورت ناگفته نماند، تویوتا در اوایل امسال از نسخه Heritage تویوتا لندکروزر (Heritage Edition) در شیکاگو رونمایی کرد. فروش این نسخه نیز به زودی آغاز خواهد شد و تویوتا قصد دارد که تنها 1200 دستگاه از آن را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا