مکمل بنزین
خبر

فرمان های جدید جگوار؛ استفاده از سرما یا گرما برای تغییرجهت خودرو!

گرم‌کن‌ فرمان، یک آپشن لوکس امروزی هستند که در روزهای سرد سال و جایی که دست‌های راننده دمای خود را ازدست‌داده است، بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسند.

اما این رقابت شرکت‌های پیشرو و خلاق خودروسازی جهان است که باعث به وجود آمدن هر یک از این نوآوری‌های و خلاقیت‌های تازه شده و صنعت بزرگ خودروسازی را با سرعت‌بالایی به جلو می‌راند.

در همین راستا و درزمینهٔ ی همین فرمان‌هایی که قابلیت ایجاد گرما برای راننده دارند، شرکت بریتانیایی جگوار، به‌تازگی، به فکر شاخصه‌ای دیگر و البته جذاب‌تر از این گرم‌کن‌های لوکس افتاده است.

نوآوری که جگوار، با کمک دانشگاه گلاسگو انگلیس، به آن دست‌یافته است، به این صورت عمل می‌کند که با استفاده از حسگرهای به‌کاررفته در فرمان خودرو و همچنین با کمک سیستم سرمایش و گرمایش موجود در آن، به راننده برای اینکه در چه مسیری باید بپیچد، جهت خود را عوض کند یا وارد خط دیگری از جاده شود، هشدار می‌دهد.

بر اساس گفته‌های این شرکت، عناصر موردنیاز برای این فناوری جدید، در دو طرف فرمان خودرو نصب‌شده‌اند و می‌توانند با سرعت‌بالا، یک‌طرف از فرمان را گرم و یا سرد کرده و دمای آن را تا 43 درجه فارنهایت (6 درجه سلسیوس) بالا یا پایین ببرند. دمایی که راننده به‌وضوح می‌تواند آن را احساس کند. البته این 6 درجه سانتی گراد، ماکزیمم مقدار افزایش دما بوده و بر اساس دلبخواه راننده، می‌تواند تا دماهای پایین‌تر نیز تنظیم شود.

این فناوری، در نوع خود، یک نوآوری جذاب و جالب‌توجه است که انتظار می‌رود با به کار رفتن آن در جگوار لندروور، بتواند راننده‌ها را هنگامی‌که حواسشان کمی از جاده و مسیر پرت شده و یا چشم‌هایشان به دلیل خستگی، کمی هوشیاری خود را ازدست‌داده‌اند، کمک شایانی بکند. درواقع، جگوار اعلام کرده است که حواس‌پرتی‌های راننده و حادثه‌های ناگوار ناشی از آن، سهم بسیار بزرگی را در تصادفات کل کشورهای دنیا بازی کرده و حتی 10 درصد از تصادفات منجر به فوت در ایالات‌متحده نیز، به‌تنهایی مربوط به همین مورد حواس‌پرتی است.

همچنین، علاوه بر توانایی جهت‌دهی در این نوآوری جدید، فرمان‌های جدید مجهز به انواع حسگرها، می‌توانند حتی پیام‌های غیر اورژانسی را نیز به راننده ارسال کنند. به‌طور خاص، پیام‌های حاصل از کم‌وزیاد شدن دما در جگوار لندروور، می‌توانند از پیام‌های لرزشی و یا هشدارهایی که صدا تولید می‌کنند، به مقدار بسیار کمتری، حواس راننده را پرت کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا