مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سلتوس؛ کوچکترین و جدیدترین شاسی‌بلند کیا!

چند وقتی است که برند کره‌ای کیا اعلام کرده مدل جدیدی برای جایگاه خالی بین دو مدل کیا سول و اسپورتیج را خواهد ساخت. به تازگی نیز تصاویر جاسوسی جدید از پروتوتایپ این خودرو منتشر شده است و مسئولان کیا چندی است این خودرو را در خیابان‌های شهر به نمایش درآورده‌اند و قرار است با نام کیا سلتوس وارد بازار شود.

در تصاویر جدید منتشر شده می‌توان متوجه شد که نام این شاسی‌بلند کوچک سلتوس هست که احتمال دارد در بازار کشورهای مختلف با اسامی دیگری به فروش برسد. کیا سلتوس در تصاویر به نمایش آمده در دو زمینه فینیش رنگی سفید و سیاه روشن به بازار خواهد آمد. در جلوی این خودرو توری مشبک مشکی با اطراف نقره‌ای رنگ احاطه شده است که متصل به چراغ‌های LED در جلوی خودرو شده است. این چراغ‌ها طراحی منحصر به فرد و در عین حال عجیب و غریب دارند. چرخ‌های مشکی و نقره‌ای با دور قرمز رنگ مرکزی ظاهری اسپرت‌تر به این شاسی‌بلند داده است.

با این وجود طراحی ظاهری این تصاویر شبیه به تصاویری است که کیا در هفته گذشته رونمایی کرده است. این طراحی با کانسپت و استایل SP اوایل سال جاری میلادی به نمایش عمومی گذاشته شده و در عقب خودرو کیا سلتوس چراغ‌های عقبی تند و تیز طراحی شده به تریم نقره‌ای متصل شده‌اند. همچنین دیفیوزر نقره‌ای در عقب به همراه لوله‌های اگزوز نقره‌ای خودنمایی می‌کنند.

هنوز تصاویری از داخل کابین کیا سلتوس منتشر نشده ولی پیش‌بینی می‌شود که درون اتاقک سیستم سرگرمی و اطلاعات در کنار داشبورد به همراه فرمان سه پره و صفحه‌های دیجیتال و آنالوگ توجه همگان را به سوی خود جلب کنند.

بسیاری از کارشناسان خودرو بر این باورند که کیا سلتوس از دسته شاسی‌بلندها خواهر هیوندای کونا از دسته کراس‌اوورها خواهد بود. این خودروی جدید پلتفرم یکسانی مانند کیا سول خواهد داشت و انتظار می‌رود گزینه‌های پیشرانه برای آن شامل چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری و چهار سیلندر خطی توربوشارژ 1.6 لیتری باشد که به ترتیب قادر به تولید 147 اسب بخار و 132 پوند فوت گشتاور و دیگری 201 اسب بخار قدرت خروجی و 195 پوند فوت خواهند داشت.

مسئولان کیا تایید کرده‌اند که مدل کیا سلتوس در تابستان سال جاری به طور رسمی رونمایی می‌شود و قرار است ابتدا در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش برسد. برای خبرهای بیشتر از مدل کیا سلتوس و دیگر محصولات این برند کره‌ای همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا