مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار رندر جدید از نسل آتی کیا اپتیما

مسئولان کیا این روزها سخت مشغول کار بر روی شاسی‌بلندهای تلوراید و XCeed برای بازار اروپا و شاسی‌بلند کوچک سلتوس برای بازار آمریکای شمالی هستند. اوایل هفته پیش نیز خبرهای زیادی درباره کیا سورنتوی جدید و نسل بعدی موهاو و کانسپت مسترپیس منتشر شد.

از این رو می‌توانیم به قطع بگوییم که این کمپانی کره‌ای سخت مشغول کار کردن بر روی مدلهای مختلف شاسی‌بلند در گوشه و کنار جهان است ولی این بدان معنی نیست که تیپ سدان کاملا از یادها رفته باشد. همه ما می‌دانیم حدود چهار سال است که چهارمین نسل از کیا اپتیما در بازار جهانی جولان می‌دهد و در میان خودروهای سدان در دسته سایز متوسط‌ها قرار می‌گیرد. به تازگی نیز تصاویری جاسوسی از پروتوتایپ‌های این خودرو و حرف‌های زیادی درباره طراحی جدید برای هیوندای سوناتا به میان آمده است. برای مثال هفته پیش وب‌سایت Kolesa.ru رندر جدیدی از نسل آتی کیا اپتیما منتشر کرد و توانست توجه همگان را به خود وادارد.

این رندر جدید پیشنهاد طراحی جدید برای جلو و عقب خودرو را داده است و چراغ‌های جلو الهام گرفته‌ از مدل سید و چراغ‌های عقب LEDهای کشیده هستند که در میان خودروسازان این روزها محبوب هستند. به علاوه مکان قرارگیری آینه‌های بغل در این رندر جدید پایین‌تر آمده و نزدیک به ستون‌های A قرار گرفته است که باعث می‌شود آئرودینامیک بهتری به خودرو بدهد.

یکی از سدان‌های جذاب و پرطرفدار در بازار جهانی هیوندای سوناتاست ولی مسئولان کیا با طراحی جدید به دنبال رقابت شدید و پیروز شدن این مسابقه سعی در ارائه بهترین مدل از کیا اپتیما را دارند. بطوریکه یکی از مسئولان بخش طراحی کیا در مصاحبه خبری با Autocar اعلام کرده که قدم‌های اولیه برای طراحی جدید و منحصر به فرد مدل اپتیما برداشت شده است. وی در مصاحبه خود بیان کرده که اپتیما جدید دماغه شبیه به ببر خواهد داشت و جزئیات جدید غیرقابل باورکردنی به آن اضافه خواهد شد و دیگر شباهت زیادی به خودروهای خواهر از برند هیوندای را نخواهد داشت. هنوز اطلاعات زیادی درباره جزئیات داخل کابین نسل بعد کیا اپتیما منتشر نشده است ولی به گفته وب‌سایت خبری TheKoreanCarBlog باید طراحی داشبورد آن الهام گرفته از شاسی‌بلند سایز بزرگ تلوراید باشد.

به علاوه شایعه شده که نسل بعدی کیا اپتیما مجهز به دو پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری یا 2.5 لیتری با قدرت خروجی 286 اسب بخار خواهد بود که متصل به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاجه با توزیع قدرت به تمام محور چرخ‌ها خواهد بود. برای خبرهای بیشتر از نسل آتی کیا اپتیما و دیگر محصولات این برند کره‌ای همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا