مکمل بنزین
خبر

رویایی زیبا، بی‌ام‌و M8 کوپه

آلمانی‌ها خصوصیات جذاب زیادی دارند که یکی از آنها رک بودن است. گاهی آنها برای رک بودن بیش از حد، بی‌ادب خطاب می‌شوند اما آنها یکی از صادق‌ترین جوامع اروپایی هستند. این رک بودن، در خودروسازی آنها نیز قابل مشاهده است. آنها بجای اغراق و … مستقیم به سراغ بخش‌های اصلی می‌روند و بهترین را تولید می‌کنند. نسل جدید بی‌ام‌و ام8 در حال آماده شدن برای حضور در بازارهای جهانی است. پاسخ های سریع، تشنگی در رانندگی و پایداری را می‌توان از خصوصیات اصلی این خودرو دانست.

موتور V8 واکنش‌های تند و تیزی را نشان می دهد که با تکنولوژی M TwinPower Turbo اجین شده و یک ترکیب عالی را در موتور 4.4 لیتری توئین‌ توربو را ایجاد کرده است. این موتور حداکثر گشتاور 750 نیوتن‌متر (553 lb-ft) بین 1800 و 5600 دور در دقیقه را ارائه می‌دهد وحداکثر قدرت خروجی 441 کیلو وات معادل 600 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه خواهد بود. عملکرد موتور به خودروهای سوپراسپرت شباهت زیادی دارد و شما با یک محصول کاملا اسپرت روبرو خواهید بود.

یک سیستم خنک کننده پیشرفته، همیشه در هر زمانی، درجه حرارت مطلوب را تامین می کند. برای چنین موتوری لازم است که یک ماژول خنک‌کننده حرفه‌ای نیز در نظر گرفته شود و علاوه بر هوا، آب نیز بخش‌های مختلف را خنک می‌کند و ترکیب این 2 باهم، کاملا بی‌نقص خواهد بود. انتقال قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته M Steptronic انجام می‌شود که باید بگوییم کاملا بی‌نقص است. دکمه Drivelogic در اهرم انتخاب شده تازه طراحی شده و راننده را قادر می‌سازد تا از سه حالت با ویژگی های خاص حرکتی برای رانندگی استفاده کند.

یکی دیگر از عوامل در عملکرد جذاب مدل های جدید BMW M8، سیستم رانندگی تمام چرخ های M xDrive است. تعامل مرکزی کنترل شده بین M xDrive و دیفرانسیل Active M، انتقال قدرت را بدون از دست دادن قدرت موتور، تضمین می کند. و از طریق منوی Setup، راننده می تواند بین تنظیم 4WD به طور پیش فرض و حالت 4WD Sport یکی را انتخاب کند. سیستم تعلیق و فنربندی M8 مطابق با شرایط رانندگی و تنظیمات شاسی، هوشمندانه تغییر حالت خواهد داد تا شرایط رانندگی هنگام حضور در پیست یا سفرهای خانوادگی بهینه باشد.

به‌عنوان جایگزینی برای ترمزهای ترکیبی M8 که به طور استاندارد مشخص در این خودروها قرار داده شده، BMW M8 جدید را می‌تواند با ترمزهای کربن سرامیکی سفارش داد. یک سیستم ترمز یکپارچه نیز در این خودروها نصب شده که با یک سیستم ترمز هوشمند،‌عملکرد این سیستم را بی‌نقص می‌کند. داخل خودرو با چرم جدید متحول شده و سیستم دستیار هوشمند، شما را با یکی از جذاب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و روبرو می‌کند.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا