مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

با 60 دلار چه خودروهایی می‌توان در آلمان اجاره کرد؟

اجاره خودرو در کشورهای اروپایی و آمریکایی، بسیار رایج است و با توجه به تعرفه مالیات و سایر هزینه‌های، برای طیف وسیعی مقرون‌به صرفه‌تر از خرید خودرو است. مسافران اما مشتریان همیشگی شرکت‌های اجاره خودرو هستند. شرکت‌های زیادی در سرتاسر اروپا وجود دارند که به اجاره اتومبیل مشغول هستند و برای ترغیب مشتریان، آپشن‌های خاصی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. از همه این قوانین که بگذریم بد نیست نگاه به خودروهایی که می‌توان تا 60 دلار در آلمان اجاره کرد، بیاندازیم.

با ما همراه باشید…

در سرتاسر اروپا به خیلی از مسافران، پیشنهاد داده می‌شود که خودروهای الکتریکی اجاره کنند چرا که هم از لحاظ سوخت مقرون به صرفه بوده و هم معمولا برای هر 24 ساعت، قیمت کمتری اجاره داده می‌شوند. بطور مثال هزینه اجاره یک شبانه‌روز BMW i3 در آلمان، چیزی در حدود 25 دلار خواهد بود، در حالی که برای ارزان‌ترین خودروی بنزینی باید چیزی در حدود 40 دلار هزینه کرد.

Fiat 500

شما برای اجاره یکروزه فیات 500، باید 50 دلار هزینه کنید. این خودرو با گیربکس دستی و سوخت کامل در محل مورد نظر شما، تحویل داده می‌شود. کم‌حجم‌ترین نسخه این خودرو با موتور ۲ سیلندر ۰.۹ لیتر توربو عرضه شده که قدرت ۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه، تامین می‌کند. میانگین مصرف سوخت این مدل ۵.۲ لیتر اعلام گردیده. نسخه‌ی توربوشارژ و ۱.۴ لیتری فیات 500، با قدرت ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متری قدرتمندترین مدل است و یک نمونه تمام برقی از این خودرو نیز در بازارهای اروپایی عرضه شده است.

Opel Adam

مشتریان برای اجاره آدام باید از 50 تا 57 دلار هزینه کنند. این خودرو به یک پیشرانه‌ بنزینی با حجم ۱.۲ لیتر مجهز شده که می‌تواند ۶۹ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل‌های قوی‌تری از این خودرو نیز با پیشرانه‌ ۱.۴ لیتری توربو و ۱۴۸ اسب بخار قدرت عرضه شده‌اند.

Volkswagen Polo

یکی از محبوب‌ترین خودروهای اروپایی با 57 دلار در اختیار شما خواهد بود. پولو نسخه‌های مختلفی دارد که برای سفرهای شهری و بین شهری شما گزینه جذابی خواهند بود. موتور 1.6 لیتری با قدرت بیش از 190 اسب‌بخار، برای ما ایرانی‌ها یک گزینه فوق‌العاده محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند که فولکس‌واگن پولو با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها عرضه شده و این به شرکت اجاره دهنده خودرو بستگی دارد که کدام موتور را برای اجاره در نظر گرفته است.

Volkswagen Golf

اجاره آخرین مدل از خودروهای گلف معروف برای مشتریان در اروپا و آلمان، در حدود 60 دلار به‌ازای هر 24 ساعت هزینه در بر خواهد داشت. این خودرو محبوب‌ترین هاچبک در سرتاسر اروپا است و سالهاست که با بروزرسانی‌های مختلف، تولید می‌شود.

Volvo V40

محصول ایمن سوئدی را با پرداخت 60 دلار می‌توانید تا 24 ساعت در اختیار داشته باشید. موتور دیزلی این خودر با حجم 2.0 لیتر توانایی تولید 120 اسب‌بخار قدرت را دارد و از لحاظ مصرف سوخت، در حالت ترکیبی، عددی کمتر از 4 لیتر را در هر 100 کیلومتر ثبت کرده است.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا