مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا سایپا بازهم مجبور به اعطای امتیازات بیشتر برای برلیانس و رنو خواهد شد؟

با تحریم صنعت خودروسازی کشور و همچنین مشکلات مربوط به تامین قطعات و لوازم مربوط به تولید محصولات مختلف خودروسازان، عملا پارس خودرو به یکی از بحرانی ترین شرکت‌های خودروساز کشورمان تبدیل شد که به طور کلی بخش عظیمی از تولیداتش را از دست داد و حالا در تکاپوی تعیین تکلیف سفارشات قبلی است که پس از ماه‌ها موفق به این کار نشده و مشتریان برلیانس و رنو چیزی جز تحویل خودروهایشان را نمی‌خواهند!

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی پارس خودرو که از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود، از جمله شرکت‌هایی است که با توافق برجام به یکی از شرکت‌های بسیار فعال و سودده تبدیل شد و حضور برلیانس و رنو توانست این شرکت را به قله‌های موفقیت بلندی برساند ولی همین موضوع پس از نقض برجام توسط آمریکا به پاشنه آشیلی تبدیل شده است که مشخص نیست چه زمانی این شرکت از این مشکل بیرون خواهد آمد.

گروه خودروسازی سایپا که تابحال چندین پیشنهاد برای راضی کردن مشتریان برلیانس و رنو ارائه دادند و حتی سودهای مشارکت بسیار بالا را مشتریان پیشنهاد داده‌اند، حالا با توجه به عدم استقبال مشتریان و با توجه به عدم توانایی تحویل خودروهای مذکور دست به دامان تمدید فراخوان صادر شده در 31 فروردین شده است که به نظر می‌رسد ترتیب اثری از سوی مشتریان داده نخواهد شد.

این شرکت در اطلاعیه جدید خود به تمام نمایندگان این شرکت در سرتاسر کشور اعلام کرده است که شرایط تبدیل و انصراف موجود در بیانیه 31 فروردین ماه این شرکت تا روز 31 خرداد ماه تمدید شده و در صورتی که مشتریان دارای حواله برلیانس و رنو تمایل به عملیاتی کردن آن داشته باشند، امکان این کار فراهم خواهد بود.

ساندرو پارس خودروالبته فراخوان مربوط به محصولات برلیانس مربوط به 24 اردیبهشت ماه بوده و این فراخوان نیز تا 31 خردادماه سال جاری تمدید شده است که با توجه به عدم استقبال مشتریان تمدید شده است. بدیهی است که این توصیف از سوی چرخان بوده و سایپا احتمالا به زودی مجبور به ارائه پیشنهاد جدیدی با جذابیت‌های دیگر خواهد بود که باید دید آیا مورد پسند مشتریان واقع می‌شود؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چرا مطلب بی اعتبار و من در آوردی مینویسید
    پارس خودرو در تمام چند سال اخیر زیان ده بوده!!!
    اصلا عادت کردید به دستاورد سازی برای برجام
    درحالیکه گندش در اومده
    و هیچی برای مردم نداشت

    اگر یه مقدار ناچیز سواد اقتصادی داشتید میرفتید صورتهای مالی شرکت پارس خودرو رو نگاه میکردید تا بفهمید چه مقدار ضرر در هر سال از دهه ۹۰ برای سهامداران درست کرده و همیشه زیان ده بوده

    چطور مینویسید با برجام به یک شرکت بسیار سودآور تبدیل شده…زشته ب خدا… یه کم برای نوشتن تحقیق لازمه نه فقط کپی و خیالبافی

    1. با سلام
      با تشکر از نظر شما
      ولی همان طور که می دانید سایپا در اوج گرانی و خوش خیالی بازار 150 تومان ضرر اعلام کرد، آیا واقعی بود؟
      دوما اینکه مثلا اگر ضرر 500 تومنی بشه ضرر 150 تومنی، سوددهی نیست؟
      سوما اینکه همه میدونن پارس خودرو با رنو و برلیانس روزگار خوبی داشت و اگر ادامه دار میشد قطعا پرسودترین شرکت خودرویی ایران میشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا