مکمل بنزین
خبرداخلی

خبرهای خوب برای خودروهای داخلی و مشتریان در انتظار تحویل خودرو!

قصه تولید و تحویل خودروهای داخلی ثبت نام شده در سال 97 به یکی از موضوعات عجیب و غریبی تبدیل شده که عملا ناتوانی صنعت خودروسازی کشور را برای تولید ساده‌ترین محصولات داخلی را نشان داده و عملا اعتماد مردم را نسبت به این صنعت کاهش داده است که حالا خبرهایی از تعیین تکلیف نهایی حواله‌های سال 97 شنیده می‌شود که در صورت قطعی شدن، اتفاقات خوبی برای مشتریان و بازار رخ خواهد داد.

به گزارش چرخان، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور و همچنین تحویل خودروهای معوق خودروسازان گفت: تمرکز اصلی در صنعت خودروسازی کشور بر تولید و تحویل خودرو است. تا زمانی که تعهدات قبلی این شرکت‌ها ایفا نشود، هیچ تعهد جدیدی به این شرکت‌ها اضافه نخواهد شد و تعهد جدیدی را نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و تصمیمات اخذ شده، خودروهای پیش فروش شده سال قبل تا پایان شهریورماه سال جاری تحویل داده خواهند شد و پیش فروش‌های جدید نیز تا پایان سال جاری و ابتدای سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد. با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که خودروسازان در سال جاری چیزی در حدود 550 هزار خودرو تولید خواهند کرد که مجموع تولید دو خودروساز بزرگ کشورمان به یک میلیون و 100 هزار خودرو خواهد رسید.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به تولید خودرو در سایر خودروسازها گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده دیگر خودروسازها چیزی در حدود 100 هزار خودرو تولید خواهند کرد و 20 هزار خودروی سنگین تجاری نیز تولید خواهد شد که به طور کلی تولید خودرو در سال جاری به یک میلیون و 220 هزار خودرو خواهد رسید.

خودروهای داخلیوی در ادامه به علل گرانی خودروهای داخلی در بازار اشاره کرد و گفت: از جمله دلایل گرانی خودرو در بازار مساله تلاطم ارز بوده و همچنین تقاضای کاذب در بازار وجود دارد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که مردم در بازار خودرو، سرمایه خود را به کالای سرمایه‌ای تبدیل می‌کنند و از این طریق اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که بازار مسکن و سایر بازارها نیاز به سرمایه بالایی داشته و همین علت باعث شده تا بازار خودرو با افزایش قیمت بی منطق روبرو شود.

به گزارش چرخان، گفتنی است که این گفته‌ها در حالی است که با توجه به کاهش تولید خودروسازان در دو ماهه اول سال جاری احتمالا رسیدن به این مقدار از تولید بعید بوده و حتی بعضی از فعالان بازار معتقدند که تحویل خودروهای پیش فروش شده سال گذشته تا پایان سال طول خواهد کشید و حتی پیش فروش‌های جدید نیز احتمالا در اواسط سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

خودروهای داخلیاز سوی دیگر اینکه وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که خودروسازان از سوی دیگر با الزام وزارت صنعت و مجلس برای فروش فوری روبرو بوده و در صورتی که این بخش از فروش آنها ملغی شود، عملا بازار خودروهای داخلی دچار تلاطم خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا