مکمل بنزین
خبرداخلی

ریزش قیمت خودروهای داخلی ادامه‌دار خواهد بود؟

کمتر کسی است که در بازار خودروهای داخلی فعال باشد و از ریزش روزانه ولی اندک قیمت خودروهای داخلی آگاه نباشد و به آن اذعان نداشته باشد ولی این نکته نیز قابل توجه است که کماکان همه بازار منتظر واکنش خودروسازان و همچنین اقدامات مجلس و دولت بوده و به نظر می‌رسد که با توجه به این روند، پیش بینی وضعیت قیمتی بازار بسیار سخت خواهد بود ولی بعضی از کارشناسان معتقدند که موج دوم ریزش قیمت‌ها در راه است.

به گزارش چرخان، با افزایش قیمت شدید خودروهای داخلی و همچنین بهم ریختگی بازار مجلس وارد عمل شد و با تصویب مصوبه مربوط به ساماندهی صنعت خودروی کشور باعث شد تا عملکرد بازار تغییر کرده و روند نزولی را در بازار شاهد باشیم که از جمله این اقدامات می‌توان به ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری و همچنین فشار به خودروسازان برای افزایش عرضه اشاره کرد که البته موثر بود در بسیاری از خودروها حتی تا 100 میلیون تومان کاهش قیمت رخ داد.

سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلیحمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت: از دلایلی که می‌توان برای کاهش قیمت خودروهای داخلی مطرح کرد مواردی مثل موافقت با طرح حذف تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی، مساله مربوط به واردات خودروهای دست دوم که با شرایط خاص خواهد بود و افزایش تولیدی که در خودروسازان رخ داده است از جمله مواردی بوده که در کاهش قیمت خودروهای داخلی موثر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات گرانی خودرو در بازار گفت: قیمت خودروها در چند ماه اخیر به قدری بالا رفته است که خریدار در بازار وجود ندارد. از سوی دیگر اینکه کاهش قیمت ارز تاثیر خوبی در ارزانی خودرو در بازار دارد. همچنین قابل گفتن است که مردمی که به دنبال خرید خودروی خارجی بودند با توجه به افزایش قیمت رخ داده، امکان خرید نداشتند و به طور کلی با گرانی خودرو شاهد کم شدن سطح توان خرید مردم بودیم که همگی این موارد دست به دست هم داد تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

خودروهای داخلیعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به ادامه دار بودن کاهش قیمت تا هفته‌های آتی گفت: این کاهش قیمت خودرو که در حال حاضر وجود دارد حداقل تا هفته‌های اتی ادامه دار خواهد بود و فروش فوری خودروسازان همان‌طور که قبل باعث فروکش کردن عظش بازار شد ولی نیاز مردم برای خرید بیش از ظرفیت بوده و بایستی روند فروش آنها اصلاح شود.

وی در ادامه به مساله قیمت گذاری در فضای مجازی و حواشی مربوط به آن افزود: باید بگوییم که این کاهش قیمت‌ها در بازار در روزهای آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود چرا که تقاضا در بازار کاهش یافته است. البته باید گفت که مساله قیمت‌سازی در فضای مجازی و جلوگیری از ان نیز در کاهش قیمت خودرو موثر بوده است و از التهاب بازار کاست.

صنعت خودروسازی بازار خودروقابل ذکر است که با توجه به نیاز بازار به عرضه خودرو، ایران‌خودرو و سایپا شرایط فروش جدیدی را اعلام کرده و در روزهای آینده اعلام خواهند کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا