مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار خودروهای خارجی کم رونق‌تر از همیشه؛ ارزانی بزرگ در راه است؟

شاید اینکه بگوییم قیمت خودروهای خارجی کاهش یافته و بر طبل ارزانی بکوییم، یک ادعای مضحک بوده و با توجه به گرانی شدیدی که در چند ماه اخیر رخ داده، این ارزانی صرفا کم شدن از گرانی شدیدی است که رخ داده ولی با کاهش قیمت ارز و همچنین اتفاقات سیاسی کشور، به نظر می‌رسد که روند ارزانی فعلی را باید باور کرده و حتی مشروط به شرایطی شاهد کاهش قیمت بیشتری باشیم.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای خارجی در ماه‌های اخیر روند صعودی شدیدی به خود گرفته و با توجه به رقم‌های فعلی خودروهای موجود در این بازار عملا نوسانات این بازار بسیار شدید بوده و معمولا کاهش و افزایش مثلا 5 درصدی در این بازار به معنی کاهش و افزایش حدود 50 میلیون تومانی در بسیاری از خودروها بوده و به همین دلیل معمولا این نوسانات با آب و تاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف مخابره می‌شود، حالا آنکه همین 5 درصد در قیمت پراید چیزی در حدود 2 میلیون تومان است و معمولا دیده نمی‌شود!

اما یکی از دلایلی که باعث شده تا روند صعودی قیمت خودروهای خارجی در ماه‌های اخیر متوقف شده و عملا تغییر رویه را در این بازار شاهد باشیم، مساله ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور است که به نظر می‌رسد با رسیدگی ویژه مسئولین دولتی عملا به مراحل نهایی رسیده و به زودی چند هزار خودروی دیگر از این خودروها ترخیص شده و به دست مشتریان خواهد رسید که طبیعتا بخشی از این خودروها در بازار عرضه خواهند شد.

البته گفتنی است که حدود 7 هزار خودرو از خودروهای خارجی دپو شده در گمرک ترخیص شده‌اند و هنوز مساله شماره گذاری خودروها حل نشده و با حل شدن این مساله عملا شاهد افزایش عرضه و از سوی دیگر کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود چرا که با کاهش قیمت ارز و خبرهای گفته شده در بالا، خریداران نیز در انتظار کاهش قیمت بیشتر در بازار هستند.

گفتنی است که با توجه به قوانین موجود، تا میانه تیرماه سال جاری امکان شماره گذاری برای خودروهای مذکور وجود داشته و همین ضرب العجل به معنای افزایش عرضه در بازار است که شنیده‌ها حاکی از آن است که 3 هزار خودروی دیگر به زودی از گمرکات کشور ترخیص خواهند شد و این بدین معنی است که بازار 7 درصدی خودروهای خارجی در شرف یک عرضه بسیار سنگین است.

از سوی دیگر مجلس به شدت دنبال بحث واردات خودروهای کارکرده خارجی بوده و شنیده‌ها حاکی از آن است که با شرایط خاصی امکان واردات برای مردم ایجاد خواهد شد و شرکت‌های خاصی مسئول این کار خواهند شد تا خودروهای روز دنیا را با هزینه‌های کمتر وارد کشور کرده و مشکل موجود در زمینه کمبود عرضه و همچنین ممنوعیت واردات خودروهای خارجی صفر را رفع نماید.

هیوندای آزرا 2019فعالان و کارشناسان بازار می‌گویند که در صورت رفع مشکلات فعلی ترخیص خودروهای دپو شده و همچنین آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی که به تازگی با مصوبه مجلس به تعرفه صفر رسیده‌اند، می‌توان شاهد کاهش قیمت بیشتر در این بازار بود و فروشندگان بایستی به دنبال فروش سریعتر محصولشان باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا