مکمل بنزین
خبرداخلی

جزئیات طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا تهران که احتمالا دردسرساز خواهد شد!

شاید کمتر کسی این روزها خبری در مورد طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا نشنیده و البته بی توجه از کنار آن نگذشته باشد! این طرح احتمالا از یکم تیرماه اجرایی خواهد شد و پلیس نیز طبیعتا بایستی نسبت به تخلفات آن رسیدگی کند، چرا که آمارهای ثبت نام در سامانه این طرح نشان می‌دهد که چیزی نزدیک به 75 درصد از رانندگان توجهی به اقدامات لازم نداشته‌اند!

به گزارش چرخان، طبق گزارشات و آمارهای رسمی منتشر شده از تعداد رانندگان و خودروهای حاضر در تهران و همچنین خودروهای شهرستانی که که به صورت روزانه به شهر تهران وارد می‌شوند، چیزی در حدود 75 درصد از این خودروها در سامانه مربوط به طرح طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوای جدید ثبت نام نکرده‌اند و طبیعتا با توجه به اینکه جریمه‌های مختلفی برای ورود به هر کدام از این طرح‌ها در نظر گرفته شده است، احتمالا جریمه‌های سنگینی در انتظار رانندگان خواهد بود.

طرح ترافیک و زوج و فرد زوج و فرد طرح ترافیک عوارض طرح ترافیک جریمهسامانه تهران من که مربوط به این طرح است، در حال حاضر میزبان حدود یک میلیون کاربر بوده و بدیهی است که چیزی در حدود 5 میلیون خودرو در تهران و حومه وجود دارند که به صورت هفتگی یا روزانه سر و کارشان به شهر تهران می‌خورد و با این حساب اطلاع رسانی نهادهای مربوطه به قدری ضعیف بوده که چیزی در حدود 3 تا 4 میلیون خودرو در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند!

از جمله دیگر ویژگی‌های این طرح برقرار بودن هر دو طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه است که از ساعت 6:30 تا 19 بوده و در روز 5 شنبه طرح محدوده کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود و خودروهایی که در سامانه تهران من ثبت نام نکرده باشند، عملا با جریمه روبرو خواهند شد و هیچ ارتباطی به شماره پلاک خودرو نخواهد داشت!

عوارض طرح ترافیکاز سوی دیگر اینکه خودروهای ثبت نام کرده در سامانه تهران من از 20 روز تردد رایگان برخوردار خواهند شد که این سهیمه رایگان به صورت فصلی بوده و در صورتی به راننده و خودرو تعلق می‌گیرد که در سامانه مذکور ثبت نام کرده باشند. ولی بسیاری از رانندگان عملا اطلاع چندانی از این موضوع نداشته و به تصور محاسبه روزهای رایگان از روی شماره پلاک اقدام خاصی نمی‌کنند که بایستی اطلاع رسانی‌های لازم در رسانه ملی و سایر رسانه‌های در دسترس صورت بگیرد!

البته این مقدار از تردد رایگان برای شماره پلاک تهران 20 روزه بوده و شماره پلاک شهرستان نیز از 15 روز تردد رایگان در هر فصل برخوردار خواهند شد. البته این تبعیض در مورد شماره پلاک تهران یک امر طبیعی در دنیا بوده و ساکنان هر شهر معمولا از این قبیل امتیازات برخوردار می‌شوند که از دیگر امتیازات تعلق یافته به ساکنان تهران مربوط به آن دسته از رانندگانی است که محل سکونتشان مربوط به محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا بوده و از 50 درصد تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد. همچنین خروج قبل از 8:30 و ورود بعد از ساعت 17 برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا رایگان خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا