مکمل بنزین
خبر

مرگ موتورسوار در اثر برخورد صاعقه به کلاه ایمنی!

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که در شرایط جوی بسیار بد و درحالی‌که صدای رعدوبرق‌های ترسناکی از آسمان شنیده می‌شود، رانندگی کنید؟ شرایطی که بدون شک می‌تواند برای یک موتورسوار با خیس شدن اندک جاده نیز، مشکل‌ساز شده و منجر به حادثه شود.

درواقع شاید خیلی از ما این‌گونه تصور کنیم که هنگامی‌که روی موتور نشسته و در حال رانندگی کردن در هوایی هستیم که صدای رعدوبرق، آن را ترسناک کرده است هیچ مشکلی از این لحاظ برایمان پیش نخواهد آمد. فرضیه که بدون شک باطل بوده و یک اثبات در غلط بودن این تفکر، حادثه‌ای است که در کارولینای شمالی آمریکا، برای یک موتورسوار پیش‌آمده است.

راننده بدشانسی که طبق گفته‌های شاهد عینی در آن منطقه، هنگامی‌که داشته با موتورسیکلت خود در بزرگراه رانندگی می‌کرده، ناگهان همین رعدوبرق‌های آسمانی به او اصابت می‌کند. حادثه‌ای که منجر به از دست دادن کنترل موتور توسط راننده و درنهایت نیز به فوت راننده انجامید.

درواقع هنوز مشخص نشده است که راننده کشته‌شده در این حادثه، به خاطر جریان برقی بسیار زیاد حدود 10 میلیارد واتی در عرض تنها یک ثانیه از آسمان، فوت‌شده یا اینکه براثر برخورد با موانع موجود در کناره‌های بزرگراه، جان خود را ازدست‌داده است.

پلیس گشت زنی فلوریدا آمریکا، تصویری از کلاه ایمنی راننده 45 ساله این موتورسیکلت را منتشر کرده است که در آن دو سوراخ ایجادشده روی کلاه، به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

این حادثه وحشتناک می‌تواند گواهی بر این باشد که همه‌ی ما، خیلی راحت، قدرت طبیعت و البته رعدوبرق‌هایی که در فواصل مختلف سال ممکن است در آسمان دیده شود را دست‌کم می‌گیریم. درواقع بالاترین نقطه‌ی یک موتور و موتورسوار، همان سر راننده یا کلاه ایمنی او است که در این‌گونه مواقع، بهترین راه این است که تا آرام شدن شرایط جوی در یک جای امن پناه بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا