Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

داستان یک طراحی: پژو BB1

در طول تاریخ همیشه خودروهای عجیب و غریب زیادی را می‌توان یافت که عجیب بودن آنها، عاملی شده برای جذابیت بیشتر. پژو بعنوان یک کمپانی مشهور فرانسوی، خودروهای جذاب زیادی را در کارنامه خود دارد که برخی از آنها بصورت کانسپت معرفی شده‌اند و تاکنون به مرحله ساخت نرسیده‌اند. پژو BB1 یکی از این خودروهاست که طراحی بسیار جذاب و جالبی دارد.

این برند با خودروی مفهومی BB1 بدون تردید مرزهای طراحی خودروهای شهری را جابه‌جا کرده است و باعث تغییر نگاه‌ها به نوع طراحی این خودروها شده و براحتی می‌تواند چهار نفر را در یک وسیله نقلیه با طول تنها 2.5 متر جای دهد که از پلاگین الکتریکی بهره می‌برد. در قسمت‌های مختلف خطوط تند زیادی دیده می‌شوند که با بخش‌های فانتزی ظاهری، باعث شده‌اند تا این خودرو به رویایی برای شهرهای شلوغ تبدیل شود.

اولین محل نمایش این کانسپت در نمایشگاه فراکفورت آلمان بود تا الهام بخش بسیاری از طراحان باشد. نوع طراحی بدنه BB1 باعث شده تا مهندسان پژو برای توازن آیرودینامیکی این خودرو با چالش بزرگی روبرو باشند که گفته می‌شود از این لحاظ در زمان حرکت، خودرو بدون مشکل بوده است. ﺷــﻌﺎﻉﮔﺮﺩﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ این خودرو باعث شده تا انعطاف‌پذیر تر بوده و ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻨﻬﺎ 3,5 ﻣﺘﺮ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺩﻭﺭ ﺯﺩﻥ داشته باشد.

ﻣﻜﺎﻧﻴــﺰﻡ ﺑــﺎﺯ ﺷــﺪﻥ ﺩﺭبﻫﺎ با خودروهای معمولی تفاوت دارد تا افراد راحت‌تر بتوانند در این خودرو مستقر شوند. ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ عقب بی‌بی1 ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﻬﺎﺭ سرﻧﺸﻴﻦ 160 ﻟﻴﺘﺮ است و از این لحاظ برای یک خودروی فوق‌العاده کوچک، رقم خوبی بنظر می‌رسد. ﭘﮋﻭ BB1 سطح بالایی از قدرت مهندسی و طراحی پژو را نشان می‌دهد که هنوز مشخص نیست چرا هنوز خودرویی بر اساس این مدل، روانه بازار نشده است. موتور الکاریکی BB1 تنها 20 اسب‌بخار قدرت دارد و بتازگی خبرهایی شنیده می‌شود که نویدبخش‌ تولید خودرویی مشابه BB1 در چین هستند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.