مکمل بنزین
خبرداخلی

اخذ معاینه فنی خودرو در سال 98 چقدر هزینه دارد؟

یکی از اقدامات اصلی و ضروری مالکان خودروهای مختلف در کشورمان اخذ معاینه فنی خودرو است که البته معمولا مشمول تغییرات مختلفی شده و قوانین مختلفی برای آن تدوین می‌شود ولی به طور کلی تنها چیزی که روند ثابت داشته و به طور معمول با شیب تندی بالا می‌رود، بحث هزینه معاینه فنی خودرو است که با توجه به گذشت 3 ماه از سال جاری تعرفه جدید آن نیز بروز شده و از این به بعد اجرایی خواهد شد.

به گزارش چرخان، هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 خرداد ماه سال جاری و در جلسه‌ای که برای موضوعات مختلف برقرار شده بود، مقرر کرد که از این به بعد خودروهای سواری و سایر خودروهای بنزینی و گازسوز هزینه‌های جدیدی را برای دریافت معاینه فنی خودرو پرداخت کنند. این اقدامات با توجه به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های مربوطه بوده و به منظور رعایت قانون هوای پاک عملیاتی می‌گردد.

معاینه فنی خودروبا توجه به مصوبه اخیر هیات دولت پیرامون این موضوع، خودروهای سبک سواری بنزین سوز بایستی مبلغ 37 هزار تومان بابت دریافت این گواهی پرداخت نمایند. همچنین خودروهای سبک دوگانه سوز نیز همین مبلغ را برای دریافت این گواهی پرداخت خواهند کرد. البته خودروهای دوگانه سوز هزینه‌های جانبی دیگری دارند که به هزینه مذکور اضافه می‌شود و این هزینه‌ها عبارتند از هزینه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات دوگانه سوز که مبلغ 10 هزار تومان دریافت خواهد شد. همچنین برای بازدید مخزن گاز نیز مبلغ 12 هزار تومان دریافت می‌گردد که این مبلغ برای بازرسی بدون باز کردن بوده و در صورت نیاز برای باز کردن بایستی هزینه‌های دیگری پرداخت گردد.

خودروهای نیمه سنگین برای دریافت معاینه فنی خودرو مبلغی در حدود 57 هزار تومان پرداخت خواهند نمود و هزینه‌های دیگری همانند هزینه‌های مربوط به خودروهای سبک دوگانه سوز خواهند شد. همچنین با توجه به مصوبه هیات دولت در مورد هزینه‌های معاینه فنی موتورسیکلت نیز 10 هزار تومان تعیین شده است که هزینه جانبی دیگری به آن افزوده نمی‌شود.

معاینه فنی خودرودر صورتی که نیاز به تکرار حضور خودرو یا موتورسیکلت به منظور تایید گواهی مربوطه باشد، به ترتیب مبالغ 8 و 11 و 2 هزار تومان از خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت دریافت خواهد شد که این مبالغ از آن دسته دستگاه‌هایی دریافت می‌گردد که به هر دلیلی موفق به اخذ گواهی مربوطه نشده و بایستی اقدامات تعیمیری یا موارد مشابه را انجام داده و بار دیگر به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه نمایند.

از دیگر شرایط قابل ذکر در مورد دریافت گواهی معاینه فنی، ابطال پروسه مراجعه خودرو پس از 15 روز است و این بدین معنی است که در صورت عدم اخذ معاینه در طی این مدت، مراجعه پس از این تعداد روز به عنوان مراجعه اول تلقی شده و باید طبق لیست بالا اقدام به پرداخت هزینه نمایید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا