مکمل بنزین
خبرداخلی

رویای بلندپروازانه با چانگان CS55 که شاید میزبانش باشیم! +تصاویر

چانگان CS55 رویای نیمه تمام صنعت خودروسازی کشورمان است که پس از تجربه موفقیت آمیز برادر کوچکتر این خودرو در بازار کشورمان به یکی از امیدواری های سایپا برای تولید خودروی با کیفیت چینی تبدیل شده بود ولی تحریم‌ها آب سردی بود که همه رویاها را بر باد داد و حالا امید اندکی برای ورود گسترده این خودرو وجود دارد که خواندن مشخصات این خودرو شاید این حسرت را بیش از پیش نماید!

به گزارش چرخان، پیشرفت چینی‌ها در خودروسازی به قدری بوده که حالا دسترسی به محصولات بعضی از خودروسازان این کشور به رویای دست نیافتنی برای ما تبدیل شده و دیگر حضور این خودروها در خیابان‌های کشورمان مایه تاسف نبوده و حتی خودروسازان بزرگ دنیا از حضور و فعالیت این شرکت‌های چینی احساس خطر می‌کنند!

خودروسازان چینی مشهور مانند جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و …. از جمله شرکت‌هایی هستند که تولیدات خوبی را به بازار معرفی کرده‌اند و حالا چانگان توانسته به طور کلی راه خود را از سایر چینی‌ها جدا کرده و رگه‌های عمیقی از تولیدات بزرگان خودروسازی دنیا را در تولیداتش به کار برده است.

در مورد مثال های این مساله می‌توان به چانگان CS55 اشاره کرد که رگه‌های تولید فورد و لندروور در آن دیده می‌شود و دیگر خبر از کپی کاری‌های ناشیانه و بی برنامه نیست. نکته غم‌انگیز در مورد این خودرو مقایسه فعالیت چانگان و سابقه فعالیت خودروسازان داخلی ماست که پس از دهه‌ها فعالیت هنوز توانایی تولید یک شاسی بلند و کراس اوور را نداشته ولی خودروساز چینی به قدری در پیشرفت تولیداتشان سرعت داشته که به نظر می‌رسد رسیدن این خودروساز به خودروسازان بین المللی مانند خودروسازان ژاپنی و کره‌ای بعید نیست و باید این حسرتمان را دوبرابر کنیم!

حالا نسخه گذرموقت این خودرو در خیابان‌های تهران شکار شده و این نشان می‌دهد که پای چانگان CS55 به بازار ایران باز خواهد شد ولی بیش از اینکه به یک واردکننده این خودرو تبدیل شویم یا مونتاژ کامل خودرو را بر عهده بگیریم، ای کاش روند داخلی سازی این خودرو را پیگیری می‌کردیم و حالا می‌توانستیم یک خودرو به خودروهای تولید داخل اضافه کنیم که طبیعتا در بحبوحه وضعیت فعلی خودروسازی کشورمان بارقه امیدی خوبی را روشن می‌کرد.

شاید ادعای بزرگ و اغراق آمیزی باشد ولی اگر به چانگان CS55 خوب نگاه کنیم و آرم چانگان را از روی آن حذف کنیم، تشخیص کره‌ای یا چینی بودن آن به این راحتی نیست! شباهت این خودرو به مدل قدیمی توسان نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در مورد این خودرو می‌توان گفت ولی طراحی چانگان به گونه‌ای بوده که به هیچ وجه این مساله برای مشتریان قابل مشاهده نیست.

به طور خلاصه می‌توان گفت که چانگان CS55 که حالا با رقم 21 هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود، چیزی در حدود 30 درصد نسبت به خودروهای کره‌ای ارزان‌تر بوده و به همین دلیل جذابیت خریدش را بیش از پیش می‌کند. کسب نمره 3 از 5 در مجله اروپایی و فروش 300 هزار عددی از آن در سه سال گذشته نشان می‌دهد که چانگان در تولیدش موفق بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چرابرای طراحی یک شاسی بلنددرداخل هیچ قدمی برداشته نمیشود باعث تاسفه!!!؟؟؟

  2. برادر کوچکش رو من دارم cs35 رو میگم…
    واقعا با ماشینهای کره ای رقابت میکنه…
    تو مسافرت که رفتم باهاش مشهد تو سربالایی ها که ماشینهای ایرانی کم می آوردند ماشاالله فقط رو کوروز دنده کم و زیاد میکرد وسربالایی ها رو میرفت باسرعت بالا…
    این ماشین فقط یه نمونه بنزین درجه یک نیاز داره که متاسفانه بنزین سوپر کشورمون هم کیفیت نداره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا