مکمل بنزین
رپورتاژ

بهترین روش برای خرید خودرو کارشناسی شده کدام است؟

بازار خرید و فروش خودرو همواره یکی از فعالترین بازارهای کشور بوده است. اما آیا می‌دانید بیش از 70 درصد خودروهای دست دوم موجود در بازار دارای نقص فنی یا بدنه هستند و متاسفانه بیش از 95 درصد مالکان این خودروها، معایب خودرو خود را پنهان می‌کنند؟ ایراداتی که با تست رانندگی 10 تا 20 دقیقه ای و بازدیدهای اولیه خودرو قابل شناسایی نبوده و مالک جدید خودرو زمانی از این ایرادات آگاه می‌شود که کار از کار گذشته و باید هزینه‌های بالای تعمیرات خودرو را بپردازد. هزینه‌هایی که با افزایش سرسام آور قطعات یدکی خودرو، سر به فلک کشده‌اند.

حال اگر نوعی تضمین و یا گارانتی برای اطمینان از سلامت خودرو دست دوم وجود داشته باشد، ریسک خرید خودرو دست دوم تا حد قابل قبولی کاهش می‌یابد. روشی که در کشورهای پیشرفته جهان بسیار متداول بوده و اخیرا نمونه‌های داخلی موفق آن همچون همراه مکانیک نیز توسعه یافته‌اند. این مراکز که به فروش خودروهای دست دوم کارشناسی شده همراه با گارانتی می‌پردازند, شرایط خرید خودرو دست دوم اما مطمئن را برای بسیاری از افراد فراهم کرده‌اند.

خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده، روشی نوین در جهان

اخیرا روش‌های هوشمندانه‌ای در کشورهای پیشرفته دنیا توسعه یافته‌اند که خرید خودرو دست دوم را برای خریداران آسان کرده‌اند. در این روش‌ها که خصوصا در کشور امریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از شرکت‌ها مانند کارسنس، شیفت، ترد و … اقدام به فروش خودروهای دست دوم کارشناسی شده کرده‌اند. در این روش‌، ابتدا خودروها فرایند کارشناسی را به صورت دقیق پشت سر گذاشته و آگهی خودرو همراه با گزارش کامل کارشناسی و مشخص شدن معایب منتشر می‌شود. در این صورت خریداران با اطمینان از اینکه یک نهاد متخصص و معتمد خودرو را به صورت دقیق بررسی کرده است، با خیال راحت اقدام به خرید و استفاده از خودرو دست دوم می‌کنند.

البته این خدمات صرفا مربوط به کشورهای توسعه یافته جهان نیست و شرکت‌های معتبری هم در داخل کشور، خدمات مشابهی را به صورت تخصصی ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها علاوه بر آنکه اقدام به ارائه خدمات کارشناسی خودرو می‌کنند، جدیدا اقدام به فروش خودروهای کارشناسی شده نیز کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت همراه مکانیک آگهی خودروهای کارشناسی شده را به همراه گزارش کامل کارشناسی 209 نقطه‌ای خودرو شامل فنی، بدنه و آپشن منتشر می‌کند. به طوریکه تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک دارای گزارش کامل کارشناسی فنی، بدنه و آپشن هستند.

خرید خودرو دست دوم با گارانتی

اما خدمات همراه مکانیک تنها محدود به فروش خودروهای کارشناسی شده نیست و این شرکت به تازگی خدمت جدید گارانتی خودروهای کارشناسی شده را نیز راه‌اندازی کرده است. از آنجا که معمولا چندین روز پس از استفاده خودروهای دست دوم ایرادات آن مشخص می شود، اگر در بازه زمانی 7 روز پس از خرید خودرو دست دوم، ایرادی در خودرو نمایان شد که با مندرجات گزارش کارشناسی شده متفاوت بود، همراه مکانیک خسارت رنگ خوردگی بدنه و یا هزینه تعمیر خودرو را پرداخت خواهد کرد.

مشاوره عقد قولنامه

خدمات حقوقی و عقد قولنامه محضری از دیگر خدماتی است که شرکت همراه مکانیک به صورت رایگان ارائه می‌دهد. یکی از شگردهایی که دلالان برای فرار از پرداخت خسارت و ضرر و زیان انجام می‌دهند عدم عقد قولنامه یا عقد قولنامه ناقص بدون در نظر گرفتن ضرر و زیان خریدار است. به این صورت که با رضایت خریدار و با دریافت بیعانه اقدام به فروش خودرو و طی فرایند تعویض پلاک می‌کنند. از آنجا که هیچ قولنامه‌ای بین خریدار و فروشند نوشته نشده یا قولنامه به نفع فروشنده نوشته شده است، در صورت مواجهه خریدار با هرگونه ایرادی که در زمان خرید خودرو به آن اشاره نشده است، قادر به شکایت و دریافت ضرر و زیان نخواهد بود. برای رفع این مشکل شرکت همراه مکانیک با حضور مشاور حقوقی اقدام به نوشتن قولنامه رسمی می‌کند که همه شرایط خودرو اعم از فنی و بدنه در قولنامه ثبت می‌شود. در این صورت اگر بعد از خرید مشخص شود که خودرو دارای ایراداتی بوده است، خریدار قادر به شکایت در مراجع قانونی بوده و در صورت تایید ایرادات خودرو توسط دادگستری، فروشنده موظف به پرداخت جریمه به خریدار خودرو خواهد بود.

برای خرید مطمئن خودرو از نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کلیک کنید

همراه مکانیک، ارائه خدمات خرید خودرو در کلاس جهانی

به طور خلاصه در خصوص مزایای خرید خودرو دست دوم از نمایشگاه همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین نمایشگاه فروش خودروهای کارشناسی شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید خودرو با گزارش کامل کارشناسی فنی، بدنه و آپشن
  • گارانتی فنی و بدنه خودروهای کارکرده
  • ارایه خدمات حقوقی و عقد قولنامه به صورت رایگان
  • امکان خرید لیزینگی و اقساطی
  • دریافت مشاوره تخصصی خودرو
  • عدم مواجهه با دلالان

برای استفاده از این خدمات کافیست به سایت همراه مکانیک به نشانی hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ مراجعه کنید.

منبع:‌ ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا