مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه کوپا T210 را نخریم!

شاید تا همین سال گذشته، وقتی اسم خودروهای چینی می‌آمد؛ به سختی کسی می‌شد بیش از 100 میلیون تومان برای خرید یکی از آنها هزینه کند؛ اما با هنرمندی مسئولین عزیز کشورمان در حوزه خودرو، کار را به جایی رساندند که این روزها خرید یک خودروی چینی با قیمت 400 میلیون تومان بسیار عادی است!

یکی از این خودروها که توسط ریگان خودرو مونتاژ می‌شود کوپا T210 است. این خودرو متعلق به شرکت زوتی بوده و یک خودرو کپی برداری شده از چند محصول روز دنیاست. با ما باشید تا چند دلیل برای نخریدن این خودرو را با هم مرور کنیم:

1 – قیمت بالا

این خودرو دارای قیمت بالاتر نسبت به سایر محصولات مونتاژی چینی بوده و بازار مناسبی ندارد و افراد زیادی خودروهای دست دوم کره ای یا ژاپنی را به این خودرو ترجیح می‌دهند و حاضر نیستند مبلغ بالایی برای این خودرو بپردازند. هرچند که در بازار فعلی خودروی کشورمان هیچ محصولی قیمت واقعی خود را ندارد اما برخی از محصولات آنچنان قیمت های نامشخص و بالایی دارند که اصلا معلوم نیست بر چه اساسی مشخص شده است!‌ این محصول با تمام ویژگی هایش با توجه به پشتیبانی ضعیف و تعداد فروش پایین قیمتی بسیار بالا دارد!

2 – تک دیفرانسیل بودن

همان طور که می‌دانید این خودرو بیشتر یک کراس اوور شهری است و به صورت تک دیفرانسیل عرضه می‌شود . اگر شما قصد دارید تا این خودرو را به شرط آفرود تهیه کنید، پس بهتر است قید خرید آن را زده و به سراغ خودروهای دیگری بروید .

کراس اوورها با ساختار شاسی و بدنه یکپارچه و بر اساس پلتفرم خودروهای سواری ساخته شده اند و نسبت به نمونه های شاسی بلند از ابعاد کوچکتری برخوردار بوده و با توجه به موتور و پیشرانه بهینه تر، مصرف سوخت پایین تری  دارند .

در واقع هدف ساخت این خودروها برخورداری  از ارتفاع بیش تر ، تسلط بیش تر به محیط اطراف ، داشتن کابین بزرگتر و … است .

3- خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش این خودرو بر عهده شهر خودرو است که پوشش سراسری مناسبی ندارد و نکته جالب اینجاست مشتریان از هر جای کشور تنها می‌توانند خدمات پس از فروش خود را در شعبه مرکزی شهر خودرو دریافت کنند. همچنین قطعات یدکی بسیار گران و کمیاب است و شما باید به خاطر قطعات چند ماه در نوبت بمانید و در نهایت هزینه هنگفتی (حتی بیشتر از بعضی خودرو های وارداتی) برای آن پرداخت کنید. پس با توجه به این شرایط باید دعا کنید که هیچ گاه خودروی زیبای شما خراب نشود!

 

هر چقدر هم که کوپا توربو 210 خودرویی زیبا، متفاوت، مناسب و خوب باشد، وقتی هنوز سایت رسمی شهر خودرو و ریگان خودرو نتوانسته قابلیت دانلود کاتالوگ رسمی این خودرو را برای مشتریان فراهم کند و بعد از ماه ها فعالیت، امروز تنها یک نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارد، بدیهی است که این شرکت نمی تواند بدون اصلاح ساختارهای درونی و حتی بیرونی خود، حتی به درصدی از موفقیت رقبا هم برسد.

4 – بازار دست دوم بد

این خودرو دارای بازار دست دوم نامناسبی بوده و افت قیمت نسبتاً زیادی دارد و و مشتریان زیادی حاضر به خرید یک خودرو ناشناخته نیستند و برخی از مشتریان همواره نظری منفی را راجع به خودروهای چینی دارند و هیچگاه راضی به خرید اتومبیل‌های چینی نمی‌شوند.

5 – آینده نامعلوم

در طول این چند سال خودرو های چینی زیادی آمده اند و بعد از مدتی به علت فروش نامناسب و مشکلات بسیار از بازار انحصاری ایران رفته اند . حالا معلوم نیست کوپا T210  چند سال می‌تواند روی خط تولید ریگان خودرو باشد و تولیدش ادامه یابد.

ترکیب شهر خودرو به عنوان یک شرکت واسپاری خودرو و از طرفی ریگان خودرو تازه کار باعث شده تا با الگو یک شرکت خودروساز ناآشنا به بازار طرف باشیم.

اما شاید به جای یک کپی ناشیانه از الگوهای بازاریابی شرکت های رقیب، بهتر بود تا از نیروهای مختصص در کار خود استفاده می کردند تا امروز بعد از گذشت حدود یک سال ، تنها تصویر مردم از محصولشان فقط چند عکس نباشد!

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام.
    به غیر از تعداد محدوی قطعات بدنه، کلیه قطعات فنی به سرعت توسط شرکت تامین میشود

  2. معایب کوپا فقط به خدمات مربوط میشه ولی خودش واقعا عالیه

  3. خیلی جالبه بیشتر عیبهایی که برای کوپا t210 در این مقاله آمده شامل دامای x7 هم میشه و برعکس مزایایی که در مقاله دیگر از محاسن دامای x7 و از دلایل پیشنهاد خرید آن داده شده غیر حجم و قدرت موتور شامل کوپا t210 هم میباشد و عجیب است که در یک اینچنین سایتی اینقدر اغراق شده است

  4. من باورم‌ نمیشه‌ مردم رفتن پول دادن برای یک ماشینی که نه اسمش رو کسی شنیده نه شرکت وارد کننده ش نمایندگی داره جایی و نه حتی تو خود چین فروش خوبی داره..!!! بعد میگن چرا سوارمون میشن!

  5. سلام
    مهم چین بودن نیست مشکل جای دیگه هست ، خیلی از برندها تو چین مونتاژ میشه از شرکت اپل ، الجی و غیره مهم اینه که ما از همه اینها جلوتر بودیم ولی هم اکنون عقب ترین هستیم چرا که دنبال سود بیشتر هستیم ماشین چینی باکیفیت هم هست ولی میریم بی کیفیتش میارییم که سود زیاد نصیبمون بشه

  6. یه مشت دزد نشسته اونجا پول مردم رو میخورن‌
    هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه

    1. با سلام من ریگان کوپا دارم …اطلاعاتی از خدمات پس از فروشش ندارم لطفا بگید نمایندگی اصفهان یا اراک داره….؟

  7. به نظر من درسته این ماشین اپشن وظاهر قشنگی داره اما میشه با همین پول یه ماشین کیا اسپورتیچ 2014 خرید که خیلی بهتر از این هست

  8. من ٦ماهه سوارم مدل رويال البته . همه لوازمش هست لنت عقب ٨٠ تومنه پرايد اين قيمت نيس . ديد منفي ماشين چيني به خاطر اينه كه از اول ماشين از رده خارج چين رو وارد كردن . ام جي و ريگان بهترين ماشين چين شناخته شده . سواري نرم و فرمان حساس به سرعت و شتاب ٩ ثانيه راضيتون ميكنه .

  9. موتور کوپا ۱۵۰۰ ولی می تونیم با اون پول ساتو بخریم که موتورش ۲۰۰۰

    1. توربو داره وقتی گاز بدی و سرعت بالاتری ازش بخوای توربو روشن میشه

  10. قصد خرید دارم راهگپایی پیکنید آیا سر موعد تحویل میدن ؟

  11. من. کوپا رویال دارم تو جاده از کشش میفته باید نگه دارم تا خنک بشه بعد دوباره رانندگی کنم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم علت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا