مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از فیس لیفت جدید آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا 2

در سال ۲۰۱۰ بود که آلفارومئو مدل جولیتا یا تیپ ۹۴۰ خود را در قالب یک هاچ بک خانوادگی با رویکردی اسپرت به بازار عرضه کرد که تا کنون توانسته بیش از سیصد هزار دستگاه از آن را بفروشد . هم اکنون، چند روز قبل از افتتاحیه نمایشگاه خودرو ژنو، طی مراسمی در محل موزه آلفارومئو از فیس لیفت جدید جولیتا رونمایی شد.

جولیتا همچنان به قدری زیباست که سازنده، به برخی تغییرات اندک ظاهری بسنده کرده و آن را برای ادامه رقابت با سایر رقبا به میدان مبارزه فرستاده است. از جمله این تغییرات٬­ گرافیک چراغ­‌های جلو و عقب و زیر سپر جلو بوده که ظاهر اسپرت­‌تری نیز به جولیتا بخشیده است. موتورهای ۱/۴ (با قدرت‌های  ۱۱۸، ۱۴۸ و ۱۶۸اسبی) و توربو دیزل ۲ لیتری با ۱۴۸ اسبی نیز مانند قبل، از دیگر گزینه‌های پیش روی آلفا سواران است. 

حذف عنوان QV یا چهاربرگ سبز از سری جولیتا و جایگزینی آن با پسوند Veloce از جمله این تغییرات بوده و به نظر می‌رسد آلفا قصد دارد سری QV را برای مدل‌های اسپرت‌تر و قوی‌تر خود رزرو کند. اما هنوز همان موتور ۱۷۵۰ سی سی توربوشارژ سر جای خود باقیست و تا بالاترین سطح عملکرد جولیتا همچنان در اختیار خریداران باقی بماند. در واقع مشکل اینجاست که جولیتا در سیگمنت مستقیمی وارد نشده و رقیبی مستقیم پیش روی خود نمی‌بیند و این باعث شده مخاطب خاص داشته باشد. حتی از لحاظ مشخصات فنی نیز از رقبای دیگر کمی ضعیف‌تر بنظر می‌رسد. آلفا سعی بر تغییر این استراتژی دارد همچنانکه مدل جولیا را بر اساس رقابت با بی ام و٬ بنز و کادیلاک روانه بازار خواهد کرد.

اخیرا طراح ارشد آلفارومئو خبر از دیفرانسیل عقب شدن پلتفرم نسل بعد جولیتا داده که علیرغم میسر نبودن این مهم حداقل تا سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد آلفا فیس لیفت جدید را با استراتژی خالی نبودن عریضه و حفظ فروش سالیانه فعلی به انجام رسانده است.

هرچند برای نسل بعدی آلفا باید منتظر باقی ماند٬‌ اما همچنان می‌توان از زیبایی فریبنده‌ اتاق فعلی نهایت لذت را برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا