مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

بهترین خودرو ها در رده 130 تا 170 میلیون تومان کدام است؟!

در رده قیمتی 130 الی 170 میلیون تومان، در حال حاضر چند خودرو وجود دارند که معمولا افراد در انتخاب آنها کمی با مشکل روبرو می‌شوند. در این بازه قیمتی می‌توان رنو ساندرو، پژو 207، برلیانس H330، دانگ‌فنگ اچ30 کراس، سایپا آریو، جک J4، ایران‌خودرو دنا پلاس و جیلی GC6 را نام برد که این روزها در بازار هم‌رده محسوب می‌شوند. البته شاید خودروهای دیگری را بیابید که از لحاظ کلاس و مشخصات شبیه به این گزینه‌ها باشند اما در این لیست قرار ندارند که بسترن بی30 یکی از آنهاست. این خودرو در حال حاضر قیمتی در حدود 195 میلیون تومان دارد، بنابراین نمی‌تواند در این لیست قرار گیرد.

امروز در سایت چرخان به سراغ مشخصات این خودروها رفته‌ایم و آنها را بر اساس معایب و مزایا رده‌بندی کرده‌ایم بنابر این اگر قصد خرید خودرو دارید، این مطلب می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند.

با ما همراه باشید…

8- جیلی GC6

جیلی GC6 محصولی هست که تولید آن حاشیه‌هایی داشت و هنوز هم حاشیه‌هایی دارد و در ابتدا کارشناسان معتقد بودند با قیمتی که این خودرو عرضه خواهد شد، رقبا را براحتی کنار می‌گذارد اما افزایش قیمت این خودرو به‌شکل ناباورانه‌ای انجام شد و ارزش خرید آن را نسبت به مشخصاتش، تحت تاثیر قرار داد. جیلی GC6 از موتور 1.5 لیتری با 105 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 146 نیوتن متر بهره می‌برد که به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. این موتور اگر چه از لحاظ قدرت تولید مشابه اکثر رقباست، اما از لحاظ شتاب، شرایط خوبی ندارد.

عدم وجود آپشن‌های کافی و متداول یک ضعف مهم دیگر این خودرو است و طراحی قدیمی جیلی GC6 باعث شده تا خریداران را با تردید روبرو کند. اگر چه اکثر خودروهای داخلی در حال حاضر از لحاظ تامین قطعات با مشکل روبرو هستند، بنظر می‌رسد این مشکل در جیلی GC6 کمی جدی‌تر است. قیمت 155 میلیون تومانی و بررسی معایب این خودرو باعث شده تا جیلی GC6 در جایگاه هشتم لیست ما قرار گیرد.

7- جک J4

خودروی 150 میلیون تومانی جک از موتور موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز شده و در مدت زمان 13.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضعف گیربکس، شتاب فوق‌العاده ضعیف، طراحی نچندان زیبا، کیفیت متریال ضعیف باعث شدند تا نماینده جک در لیست ما رتبه هفتم را کسب کند.

6- سایپا آریو S300

این خودرو در حال حاضر با موتور 1.6 لیتری توانایی تولید قدرتی معادل 112 اسب بخار را دارد که به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. اگر چه از لحاظ پیشرانه آریو، اسب بخار بیشتری دارد اما این دلیل بی‌نقص بودن این خودرو نیست. البته آریو با موتور 1.5 لیتری هم عرضه شده که اصلا در لیست ما جایی ندارد. سیستم تعلیق یا همان کمک فنر‌های بی‌کیفیت یک ضعف اساسی آریو هستند که کیفیت سواری خشک را به‌ارمغان آورده‌اند. نفوذ صدای موتور به داخل کابین بیش از حد است و باعث آزار سرنشینان می‌شود. گیربکس اتوماتیک قدیمی با عملکرد نا امید کنند، متریال بی‌کیفیت، ضعف ایمنی، استهلاک بالا و تجهیزات کم، از دیگر ضعف‌های آریو هستند. تمام مطالب گفته شده دلیل قانع‌کننده‌ای هستند تا آریو در جایگاه ششم قرار گیرد.

5- ایران‌خودرو دنا پلاس

دنا پلاس تیپ 2، در بازار قیمت 155 میلیون تومانی دارد و بعنوان یک محصول ایرانی، در کشور عرضه شده است. دنا پلاس موتور EF7 با 1.7 لیتر حجم بهره می‌برد که قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاوری معادل 157 نیوتن متر دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی منتقل می‌شود و در  مدت زمان 13.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب اولیه فوق‌العاده ضعیف، جعبه دنده دستی و بی‌کیفیت، کیفیت متریال ضعیف، فضای کابین نچندان زیاد، تجهیزات معمولی باعث شده تا به دنا پلاس جایگاه پنجم اعطا شود.

4- دانگ‌فنگ اچ30 کراس

دانگ فنگ H30 Cross با موتور 4 سیلندر TU5 پژو و 1.6 لیتر، توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور را دارد که به گیربکس اتوماتیک 4 سرعته ساخت شرکت AISIN ژاپن مجهز شده است. از جمله معایب این خودرو می‌توان به کیفیت ساخت پایین، موتور نچندان قدرتمند اشاره کرد و کشش این خودرو در سربالایی‌ها کمی نا امید کننده است. قیمت 135 میلیون تومانی، امکانات رفاهی قابل قبولی و ایمنی متوسط باعث شد تا اچ30 کراس در جایگاه چهارم قرار گیرد.

3- برلیانس H330

نسل جدید این خودروها با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر عرضه شده که قدرتی برابر با 114 اسب بخار، و گشتاوری معادل 154 نیوتن متر شرایط بهتری نسبت به برخی از رقبا دارد. طراحی ظاهری بروز و جذاب‌تر نسبت به سایر محصولات لیست ما، باعث شده تا برلیانس اچ330 فروش خوبی را تجربه کند اما ایراداتی نظیر قیمت بالای قطعات، سواری خشک، کیفیت متریال داخلی، این خودرو را در جایگاه سوم قرار داد.

2- پژو 207

خریداران این خودرو معمولا به دلیل نام پژو آن را انتخاب می‌کنند و همین باعث شده تا 207، قیمتی در حدود 170 میلیون تومان داشته باشد. موتور TU5 در 207 باعث شده تا قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 142 نیوتن متر داشته باشد. ضعف گیربکس و کیفیت پایین قطعات شاید باعث شود تا 207 در جایگاه بسیار بدتری قرار گیرد، اما کیفیت سواری و در عین حال شتاب و بازار دست دوم مناسب، باعث شد تا جایگاه دوم به 207 اختصاص داده شود.

1- رنو ساندرو

کیفیت ساخت بالا و پیشرانه با کیفیت باعث شد تا ساندرو به‌شدت محبوب شود اما در حال حاضر این خودرو دیگر تولید نمی‌شود و شاید بزودی موتور 206 در قلب بدنه ساندرو قرار داده شود که دیگر نمی‌توان آن را ساندرو سابق دانست. ساندرو با دنده دستی قیمتی در حدود 150 میلیون تومان دارد. رنو ساندرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ساندرو با گیربکس دستی شتاب 0 تا 100 کیلومتر 10.5 ثانیه‌ای دارد و کیفیت ساخت بالا باعث شد تا جایگاه نخست را برای این خودرو در نظر بگیریم.

کلام آخر

شاید شما نظری متفاوت داشته باشید اما با بررسی دقیق بازار و خودروها، این رتبه‌بندی حاصل خواهد شد. البته کاملا طبیعی هست که همه دوست دارند، خودرویی که سوار می‌شوند در جایگاه بالا قرار بگیرد اما واقعیت چیز دیگری است. در پایان جای تاسف دارد که این قیمت‌ها را باید برای چنین خودرویی اعلام کنیم، چرا که یک کارمند با متوسط حقوق 2.5 میلیون، اگر همه حقوق خود را پس‌انداز کند، بعد از 5 سال می‌تواند یکی از این خودروها را بخرد، البته این در صورتی امکان‌پذیر است که اوضاع از این خراب‌تر نشود و قیمت‌ها تغییری نکنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. جناب شیرعلی بیگ. شما همیشه نظرات شاذی ابراز می کنید. بعید می دانم این مقاله هم با نظر مساعد خوانندگان روبرو شود. بیشتر نظرات شخصی را می نویسید تا فنی. خب چرا باید النود قد کشیده. و یا ۲۰۶ چشم قورباغه ای در صدر اولویت خرید باشه. و مثلا بسترن بی ۳۰ که بهترین خودروی گروه قیمتی خودشه با ۴ ستاره کیفی تو لیست نباشه؟ برلیانس، جک جی ۴، آریو، جیلی از ۲۰۷(206 پلاس) و ساندرو کمترن؟؟! واقعا؟

    1. سلام دوست من بسترن بی۳۰ در بازار چه قیمتی دارد؟ این خودرو قیمتی بیش از ۱۸۰ میلیون تومان دارد

      1. عزیزم بسترن ماشین خوبی بی شک.اما فعلا توقف تولید زده و خدمات پس از فروش گروه بهمن قطعات فیک میندازند

  2. به نظر می رسه این لیست شما فقط بر اساس خرید و فروش نوشته شده وگرنه دلیلی نداره ساندرو و 207 و برلیانس پیشنهاد اول تا سوم باشن.از این گذشته ماشینی مثل 207 اصلا کیفیت نداره و تو لیست نباید می بود.

    1. شما چینی سوار ها مخصوصا گروه جک به محضی که ماشین رو میخرید دیگر همه ماشین های دنیا براتون بد میشن فقط ماشین خودتون خوبه, ۲۰۷ از قطعات فراوان بازار فوق العاده عالی حداقل برخورداره، مثل ماشینی مثل جک نیست که از هر جهتی نگاه می‌کنی حس بدی بهت میده

  3. شخصا بسترن بی 30 رو به همه این ماشینایی که مام بردین ترجیح می دم

    1. ببخشید الان قیمت دنا معمولی تیپ ۲. یا دنا پلاس چقدره اتومات ن دنده دستی

  4. چرا پلاک 207 خارجیه؟ نکنه رو همین عکس قضاوت کردین؟ من خودم 207 آی دارم منصفانه بخوام بگم خیلی ماشین بی نقصی نیست وال به حال اون بقیه که ازش کیفیت پایین تری دارن. البته باجناقم برلیانس اچ 330 داره ماشین پر شتابی نیست اما در کل گیربکسش بهتر از 207 دنده عوض می کنه و تقه خاصی نداره. با تشکر

  5. جایگاه دنا باید آخر باشه چون هم دنده دستیه و هم بدقواره است و هم به لحاظ فنی همون سمنده و حرفی برای گفتن نداره

    1. شما دنا نخر ‌

      طراحی امکانات و … بهترو بیشتر از جیلی داره اونوقت دنا باید اخر باشه

  6. سلام دوست عزیز
    اگه واقعا نگاهتون کارشناسانه هستش باید بگم سخت در اشتباهید
    مطالبی که راجع به جک جی ۴ نوشتید بیشتر شبیه به نظرات یه پسر بچه ۱۰ ~ ۱۱ ساله هستش که حتی زحمت نداده به خودش بخواد یکم سرچ کنه راجع به چیزی که میخواد بنویسه مطالعه کنه بهتون توصیه میکنم حتما قبل از ایراد نظر فرمودن برید و مجدد مطالعه کنید شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو با موتور ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته cvt حدود ۱۰ ثانیه هستش که از نظر شتاب خیلی بهتر از چیزایی هست که شما میگید مصرف بنزین به شدت پایین و کولر عالی داره بهتون توصیه میکنم حتما برید و مطالعه کنید و اصلاح کنید این مقاله مسخره و نظرات کورکورانه تون رو
    موفق و پیروز باشید.

    1. دوست عزیز، حرص خوردن بی مورد هستش، دلیل نمیشه چون شما این ماشینو داری بقیه بیان ازش تعریف کنن، حقیقت گاهی تلخه گاهی هم شیرین، موفق باشید

  7. جک جی 4 شتابش 10:77 ثانیه هستش
    یکی از نکات مثبتش هماهنگی گیربکس و موتوره
    ماشین نرم و راحت با مصرف کم 6/5 و شتاب زیاد
    شما میخوای تبلیغ ساندرو و 207 و خودروهای مونتاژ داخل مثل اچ سی کراس و برلیانس رو کنی چرا ماشینهای دیگه رو میکوبی؟
    طراحیش یعنی از اچ سی کراس و 207 و ساندرو ضعیف تره؟

  8. جک جی 4 که شتابش 10 و خورده ای ثانیه هست!!!!
    ضعف گیربکس؟؟
    گربکس cvt نسل 3 و البته 6 سرعته جلو که ژاپنی هم هست کجاش ضعف داره
    با مصرف خیلی کم که حدود 6-6/5 میسوزونه!!!
    کولر عالی
    طراحی ضعیف؟؟؟
    طراحی کجاش ضعیف دقیقا؟
    نسبت به 3 گزینه اول شما طراحیش ضعیفه؟؟؟؟
    207!!دانگ فنگ!!!!ساندرو!!!
    حداقل نقد میکنین منصفانه نظر بدین یا بگین دیدگاهتون تبلیغاتی هست نه کارشناسی

  9. کاملا مقرضانه و شخصی رتبه بندی کردین.اصلا سایت غیر متخصصی مثل چرخان حق اظهار نظر راجب خودرو رو نداره.

  10. آریو ایمن نیست؟

    چرا ایمن نیست . خدایی بگو ما هم بدونیم.
    نکته مثبت آریو ایمنی بالا و محکم بودن است

    خدایی بگو چرا؟

  11. به نظر من دنا از همه مناسبتره چون تجربه کردم و سواری و آپشن های قابل قبولی داره به عنوان یک خودرو با طراحی و ساخت ایرانی ضمن اینکه به صنعت ملی هم کمک میکنیم با نوع انتخابمون و امنیت شغلی برای جوانان و کارگران و خانواده هاشون ایجاد میکنیم. به امید رفع موانع و رفع بیکاری و … به امید حق

  12. سلام اینها همش دلال بازیه از سایپا بگیر تا ایران خودرو همشون به فکر منافع خودشونن نه مردم ماهم اینجا هرچی بحث کنیم ثمری ندارد وگرنه این چندتا ماشین قیمتشون باید زیر 50 میلیون باشه فقط خدا زده توسرمون که کاری نمی تونیم بکنیم فقط می زنم توسرهم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا