مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید!

چند سالی است که بازار کراس اوورهای کوچک و کامپکت روز به روز داغ تر و خودروهای جدیدتری به این لیست اضافه می‌شوند و خودروسازانی که به تولید شاسی بلندهای قدرتمند علاقه داشتند حالا به تولید کراس‌اوورهای کامپکت و کوچک روی آورده‌اند و سعی می‌کنند تا اتومبیل های بیشتری را در این کلاس  به بازار عرضه کنند.

با ما باشید تا با محبوب ترین و پرفروش ترین کراس اوورهای کوچک و کامپکت بازار اروپا آشنا شویم.

1 – داچیا داستر (رنو داستر)

داستر همواره از پرفروش ترین های اروپا بوده و توانسته با قیمت مناسب و رقابتی خود به فروش قابل توجهی دست یابد این خودرو علاوه بر قیمت رقابتی از توانایی های آفرود مناسبی برخوردار بوده  و با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. نسل جدید این خودرو پیشرفت های مناسبی در ظاهر خود داشته و دارای چهره عامه پسندی است.

این خودرو به پیشرانه 1.3 لیتری که توسط گروه رنو نیسان میتسوبیشی و با همکاری دایملر طراحی شده، مجهز شده است که در دو نسخه عرضه می‌شود.‌ هر دو پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کنند.

این خودرو به صورت استاندارد به امکاناتی نظیر دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 اینچی و ناوبری ماهواره‌ای، پنجره‌های برقی، آینه‌های برقی و گرم‌شونده و رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی تجهیز شده است.

2 – فولکس‌واگن تی-راک (T-Roc)

تی-راک یکی از جدیدترین شاسی بلندهای فولکس واگن است که در رده کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد این خودرو با کیفیت ساخت بالا، ظاهر مناسب و امکانات رفاهی کامل به فروش بالایی دست یافته و رنو کپچر را پشت گذاشته است.

فهرست آپشن‌های این خودرو بسیار طولانی است. از جمله این موارد می‌توان به پنل فرمان دیجیتال فولکس‌واگن با نمایشگر ۱۱.۳ اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی ۸ اینچی داشبورد با رابط اندروید اتو، اپل کارپلی و میررلینک ، علامت خطر کنار جاده، سیستم کمکی تغییر لاین، اسکن نقطه کور راننده، سیستم هشداردهنده ترافیک، کروز کنترل ،ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده تصادف، سیستم کمکی پارک و چراغ جلو اشاره کرد.

فولکس واگن برای راضی نمودن تمام سلیقه‌ها، تی-راک را با ۵ پیشرانه توربوشارژ مختلف شامل ۳ پیشرانه بنزینی و ۲ پیشرانه دیزل عرضه می‌کند. همچنین بر اساس مدل خودرو، جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک ۲ کلاچه ۷ سرعته و محور جلو یا ۲ دیفرانسیل 4Motion برای سفارش دادن موجود است.

3 – رنو کپچر

رنو کپچر یکی از محصولات زیبا و محبوب گروه خودروسازی رنو فرانسه است که توانسته در سرتاسر جهان و همچنین در بازار خودروی کشورمان طرفداران زیادی برای خود کسب کند. ویژگی های فنی، و ظاهری کپچر از همان زمان ابتدای عرضه این خودرو را داخل لیست پر فروش های اروپا جای داد. کپچر بر خلاف ظاهر کوچک خود کابین بزرگ و جاداری دارد و طراحی کابین آن به خوبی صورت گرفته است.

چند نوع پیشرانه برای این خودرو دسترس است، موتور بهینه این خودرو 9. لیتر حجم دارد و برای رانندگی در شهر عرضه شده است و می‌تواند 89 اسب بخار تولید کند. اما اگر قدرت بیشتری می‌خواهید می‌توانید پیشرانه 1.2 لیتری با قابلیت تولید 118 اسب بخار را برای خودرو خود سفارش دهید. پیشرانه دیزلی هم برای این خودرو موجود است که به یک توربو شارژ مجهز شده و میتواند قدرتی بین 90 تا 108 اسب بخار تولید کند. این خودرو برای انتقال قدرت از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی های جلو،کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه های کوچک عقب و شیشه عقب تیره از امکانات رنو کپچر است.

 با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید!

4 – پژو 2008

2008 همواره از مدل های پرفروش این شرکت بوده و حالا توانسته یکی از پرفروش های اروپا باشد و با طیف وسیعی از امکانات رفاهی به استقبال مشترین برود.

این خودرو به یک موتور بنزینی 1،2 لیتری با تکنولوژی PureTech مجهز شده که بسته به توان بین 85 تا 130 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این پژو 2008 همراه با یک موتور دیزلی 1.5 لیتری BlueHDi عرضه می‌شود. و می‌تواند 100اسب بخار و یا در نسخه دیگر، 130 اسب بخار را تولید کند. مدل پایه 2008  به طور انحصاری با یک سیستم انتقال قدرت دستی 6 سرعته به فروش می‌رسد ، در حالی که در نسخه های بالاتر از یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته خودکار بهره می‌برند.

فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل باد لاستیک ها، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل و سنسور باران از امکانات رفاهی 2008 است.

5 – نیسان جوک

نیسان جوک یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کراس اوو‌های کامپکت دنیاست که توانسته با ظاهر جذاب و متفاوت خود به فروش بی‌نظیری دست یابد.و کمتر کسی را می‌توان یافت که با دیدن این خودرو بی تفاوت از کنارش بگذرد و طراحی این اتومبیل توجهش را جلب نکند. در واقع طراحی نیسان جوک به گونه‌ای است که با دیدنش یا عاشقش می‌شوید یا طراحی‌اش به دلتان نمی‌نشیند !!

در زیر درپوش موتور نیسان جوک  پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی تنفس طبیعی قرارگرفته است که می‌تواند ۱۱۷ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر را در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این نیرو توسط جعبه‌دندهٔ CVT-Xtronic به چرخ‌های جلو انتقال مییابد.

نیسان جوک اسپرت برای افرادی که خواهان قدرت و شتاب بیشتر هستند طراحی‌شده و از پیشرانهٔ ۱۶۱۸ سی‌سی توربوشارژ استفاده میکند. این پیشرانهٔ توربوشارژ می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار را در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را در ۱۶۰۰ تا ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. مدل اسپرت نیز از همان جعبه‌دندهٔ CVT-Xtronic بهره می‌برد ولی با این تفاوت که قدرت موتور به هر ۴ چرخ با سیستم توزیع متغیر گشتاور انتقال مییابد. به بیان نیسان در مدل اسپرت، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸٫۱ ثانیه و حداکثر سرعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته‌است.

این خودرو به امکانات نظیر سیستم هشدار فشار باد تایرها ،سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS) صفحه نمایش چندمنظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظه ای خودرو ، رادار هشداردهنده خروج از خط (LDW)،رادار هشداردهنده نقاط کور (BSW) ،رادار شناسایی اشیاء متحرک (MOD) ، سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM) ،سیستم 4×4 تمام وقت نیسان -گرمکن صندلی‌های جلو – سانروف، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی و دارای چراغ راهنما، سنسور نور و باران  مجهز است.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا