مکمل بنزین
رپورتاژ

نقد و بررسی هیوندا آی ۲۰ (i20)

ظاهر خودرو هیوندا آی ۲۰ i20 خصوصیت منحصر به فرد و قابل توجهی دارد و در عین حال مدل خودرو، مدلی فراتر از هاچ بک می باشد. هیوندا آی ۲۰  i20 ساخت کشور کره جنوبی می باشد که در سال 2015 به بازار خرید و فروش وارد شد و در میان رقبای خود قرار گرفت.

در قسمت جلوی خودرو یک جلو پنجره ۶ سری و ۲ چراغ بزرگ و کشیده که دارای ال ایی دی های دید در روز می باشند، نصب شده است و ۲ چراغ مه شکن بر روی سپر آن در قسمت پایینی هم در جلو و هم در عقب خودرو قرار دارد. آینه های جانبی خودرو هیوندا آی ۲۰ i20، راهنما دار و به رنگ خودرو می باشند. صندوق هیوندا آی ۲۰  i20نسبتاً جادار می‌ باشد و دستگیره مناسبی برای باز و بسته شدن روی درب نصب شده است و می توان با تغییر دادن حالت صندلی های عقب خودرو به شکل خوابیده به سمت جلو، از فضای بیشتری در صندوق عقب استفاده کرد در حالت کلی با توجه به ابعاد کوچک، بسیار جادار می باشد که با استفاده از طراحی مناسب و به روز آن حاصل گردیده است. بر خلاف خودرو های دیگر محل نصب پلاک بر روی صندوق عقب نمی باشد و پلاک بر روی سپر نصب می شود که باعث زیبایی قسمت عقب و متفاوت بودن خودرو هیوندا آی ۲۰  i20می شود. ایمنی در خودروی هیوندا آی ۲۰  i20 یک آپشن نیست بلکه الزامی می باشد طوری که ایمنی بالاترین الویت در ساخت خودرو است

بر روی داشبورد این خودرو یک مانیتور ۷ اینچی قرار گرفته است که امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و یا کابل آی یو ایکس aux به این مانیتور را ممکن ساخته است. از دیگر آپشن های هیوندای i20 می‌توان به دوربین عقب و سنسور پارک عقب که این سنسور ها بر روی سپر های عقب نصب شده اند و با بلند شدن صدای آلارم در هنگام نزدیک شدن به موانع، از برخورد با آنها جلوگیری می کند و با ایمنی بیشتری می توان خودرو را پارک کرد، سیستم صوتی ۶ بانده، رینگ های ۱۶ اینچی و لاستیک های پهن، دو رنگ بودن داشبورد و صندلی ها که جذابیت بیشتری به خودرو داده است، محفظه خنک کننده که با وجود چنین امکانی می توان نوشیدنی های خنک را در خودرو میل کرد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک که امکان تنظیم دما را برای سرنشینان فراهم می کند، سنسور باران، آینه های الکترومیکی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، ۶ کیسه هوا، ترمزهای اِ بی اِس abs و ایی بی دی ebd کنترل ایستایی در شیب تند که جلوگیری می کند از عقب گرد خودرو در زمان شروع حرکت در سربالایی ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی که وضعیت خودرو را در زمان چرخش فرمان به منظور اعمال ترمز به چرخ ها برای حفظ پایداری خودرو، اشاره کرد.

هیوندا آی ۲۰  i20 دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه تنفس طبیعی است است و حجم موتور 1368 سی سی است. موتور خودرو قدرتی در حدود 98 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید می کند و حداکثر گشتاور آن 134 نیوتون بر متر است. دارای 4 جعبه دنده اتوماتیک تیپترونیک است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۳ ثانیه پر می کند که این شتاب متناسب با خودرو و ویژگی های آن و هماهنگی کار موتور و گیربکس فوق العاده می باشد. حجم باک خودروی  هیوندای i20، پنجاه لیتر است و مصرف سوخت داخل شهر صدی 9.2 لیتر و در خارج از شهر صدی 5.3 لیتر می باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو صدی 6.7 لیتر است.

هیوندا آی ۲۰ برای کسانی که به دنبال یک خودرو جمع و جور، اسپرت و جوان پسند می باشند خودرو بسیار مناسبی می باشد. قیمت خودرو در اسفند ماه سال 1397 از 210 میلیون تومان تا 230 میلیون تومان متغییر بوده است و تمامی معاملات خودرو در این بازه قیمت صورت می گرفت.

برای خرید خودروی هیوندای i20 و فروش آن هم می توانید به نمایشگاه های ماشین و هم به سایت های خرید و فروش آنلاین خودرو، مانند دیوار که بزرگ ترین بستر درج آگهی می باشد مراجعه کنید.

منبع: ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا