مکمل بنزین
خبرداخلی

پای فیات دوباره به صنعت خودروسازی کشورمان باز می‌شود؟

صنعت خودروسازی کشورمان که تا اواخر سال 96 روزهای خوبی را پشت سرمی‌گذاشت و خودروسازان بزرگ دنیا برای ورود به بازار خودروی کشورمان تلاش فراوانی را انجام می‌دادند، حالا به وضعیتی دچار شده که تولید خودروهای داخلی نیز در آن به یک دشواری بزرگ تبدیل گشته است که حتی شایعات بازگشت خودروسازی مانند فیات نیز منجر به یک امیدواری بزرگ برای آن تبدیل می‌شود.

به گزارش چرخان، شاید شنیدن این خبر که در بحبوحه مشکلات صنعت خودروسازی کشورمان، شرکت فیات در منطقه ویژه سلفچگان قم اقدام به راه‌اندازی خط تولید خودرو کرده است، عجیب‌ترین مطلبی باشد که در خروجی رسانه‌های خودرویی کشور قرار می‌گیرد!

پیگیری‌ها از وزارت صنعت و معدن نشان می‌دهد که این اخبار رسمی نبوده و بسیاری از مسئولین این وزارت‌خانه به طور کلی در جریان این خبر نیستند و مشخص نیست که منبع خروجی این خبر کدام بخش از این وزارت‌خانه یا مسئولین بازار خودروی کشورمان بوده است. البته این خبر بیشتر از سوی یک شرکت مطرح شده که مدعی نمایندگی فیات بوده و به نظر می‌رسد که تولید نیابتی در این منطقه ویژه انجام خواهد شد.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی نیز جزئیات بیشتری از این خبر نمی‌داند و همان مطالبی را مطرح می‌کند که شرکت مربوطه اعلام کرده و مدعی است که اطلاعات کامل از این طریق قابل دسترس خواهد بود. این خبر در حالی منتشر شده است که همه خودروسازان مشهور دنیا که منافع زیادی در ایران داشتند به دلیل مشکلات مربوط به تحریم صنعت خودروسازی کشور و همچنین تحریم بانکی ایران از کشورمان خارج شدند و حتی تامین پول شرکای چینی نیز برای خودروسازان کشورمان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است!

از سوی دیگر فیات در حالی به ایران خواهد آمد که این شرکت خودروساز یک شرکت آمریکایی-ایتالیایی محسوب می‌شود که آیا باورکردنی است که یک شرکت آمریکایی در زمان تحریم‌های ظالمانه و سختگیرانه آمریکا وارد بازار کشورمان شود؟ آیا فیات توانسته مجوز جداگانه‌ای برای حضورش در ایران دریافت کند و یا آمریکا برای حضور این شرکت استثنا قائل شده است؟ یا اگر طور دیگری بخواهیم بررسی کنیم آیا بازهم یک اتفاق ناگوار مانند یک کلاهبرداری در راه است و خبری از این برند نیست؟

اما در حال حاضر واقعیت ماجرا این است که یک شرکتی به نیابت از فیات در منطقه ویژه سلفچگان اقدام به دریافت زمین کرده است که در حال وارد کردن لوازم و دستگاه‌های مربوط به خودروسازی بوده و به زودی سواری این شرکت در ایران تولید و به فروش  خواهد رسید که طبیعتا این اتفاق دلگرم کننده‌ای برای صنعت خودروسازی کشورمان خواهد بود که جدا از بحث تولید خودروی با کیفیت، این نشانه‌ای برای رفع احتمالی مشکلات این صنعت هم هست تا پای دیگر خودروسازان نیز در آینده نه چندان دور به کشورمان باز گردد.

شرکت مدعی نماینده فیات در کشورمان سابقه مشخصی نداشته و سال گذشته اقدامات مربوط به نمایندگی را انجام داده و تنها در 13 روز پس از ثبت رسمی در سایت اصناف اقدام به اخذ نمایندگی کرده که طبیعتا یک شرکت خارجی به این سرعت پای قرارداد نمایندگی را امضا نمی‌کند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا