مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان جدید Baojun، جذاب و زیبا

کمپانی جذاب Baojun چین، مدتهاست که فعالیت‌های جهانی خود را آغاز کرده و محصولاتی که تولید می‌کند، در حد و اندازه‌های بین‌المللی و با تکنولوژی مدرن هستند. RC-6 نام سدان جدید این برند است که ارتفاع زیاد آن باعث شده تلفیقی از خودروهای سدان و کراس‌اور کوپه باشد. Baojun نام تجاری زیرمجموعه برند Wuling است که در نتیجه سرمایه گذاری مشترک بین SAIC، جنرال‌موتورز و Wuling Motor شکل گرفته.

RC-6 براساس همان پلتفرمی است که خودروی جذاب دیگر این برند RS-5 SUV بر روی آن بنا شده و در بازار چین فروش خوبی را تجربه می‌کند. قدرت این خودرو از طریق یک موتور 1.5 توربو با 152 اسب بخار توان و 250 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود که به گیربکس 6 سرعته دستی یا CVT متصل شده است. فاصله محوری 2800 میلی‌متری نشان می‌دهد که در داخل سدان جدید چینی، فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار خواهد داشت، اما هنوز تصاویر این بخش از خودرو منتشر نشده. RC-6 در ظاهر، حتی فراتر از خودروهای کره‌ای معروف مانند سراتو ظاهر شده و بسیاری معتقدند این خودرو یکی از زیباترین تولیدات چین برای رقابت با محصولات سایر برندهای آسیایی است.

هنوز مشخص نیست که چرا کمپانی‌های چینی از لوگوهای متعدد برای محصولات جدید خود استفاده می‌کنند و در اینجا هم دیگر خبری از لوگوی اسب Baojun نیست و یک لوگوی جدید جایگزین شده است. با بررسی این لوگو و ظاهر خودرو متوجه خواهید شد که کمی از برند لوکس DS الهام گرفته شده و شباهت‌هایی بین این خودرو و محصولات برند فرانسوی وجود دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا