مکمل بنزین
خبرداخلی

کاهش چشمگیر خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر

شاید تا همین چند سال پیش خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر اصلی‌ترین جز معاملات بازار خودرو را تشکیل می‌داد ولی حالا قیمت این خودروها به قدری بالا رفته و پرنوسان شده که از سویی قدرت خریدار به شدت افت پیدا کرده و از سوی دیگر اینکه ترس از خرید و متضرر شدن بعد از آن نیز به این موضوع اضافه شده تا آمارها نشان دهنده اوضاع وخیم خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر باشد.

به گزارش چرخان، گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که معاملات به شدت افت پیدا کرده و عملا خریداران برای خرید از وسواس بیشتری برخوردار هستند و در صورتی که عجله‌ای برای خرید وجود نداشته باشد، عملا خریدار قید خرید را می‌زند که این موضوع در مورد خودروهای صفر کیلومتر بسیار بیشتر از آن چیزی است که احتمالش را می‌دهید!

خودروهای داخلی بازار خودرواین موضوع توسط رئیس پلیس راهور ناجا نیز تایید شده و سردار سید کمال هادیانفر در مصاحبه‌ای پیرامون موضوع شماره گذاری خودروهای صفر کیلومتر گفت: آمارهای مربوط به شماره گذاری خودروهای نو شماره شاهد این هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 60 درصد کاهش داشته و همچنین در مورد خودروهای دیگر نیز شاهد کاهش 6.1 درصد نقل و انتقالات و تعویض پلاک هستیم.

وی در ادامه به موضوه جالب در مورد شماره گذاری موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: اما در مقابل شاهد این هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد در شماره گذاری موتورسیکلت‌ها افزایش داشته‌ایم.

خودروهای داخلیاین اظهارات در حالی است که مشاهدات ما در بازار نیز موید این موضوع بوده و کاهش حضور خریدار در بازار باعث شده تا دلالان نیز اقدام به کاهش قیمت خودروهایشان کنند که در برخی از خودروها در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت چند میلیون تومانی در بازار هستیم.

همچنین گفتنی است که با توجه به گرانی خودرو در بازار و کاهش قدرت خریدار برای تهیه وسیله نقلیه، اقدام به خرید موتورسیکلت می‌کنند که این خریدها نیز باعث شده تا شاهد افزایش قیمت موتورسیکلت در بازار باشیم و رکوردهای عجبی برای موتورهایی که تا همین چند وقت پیش با هزینه‌های 1-2 میلیون تومانی قابل خرید بودند، ثبت شود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. افزایش پلاک گذاری موتور سیکلت به معنای کاهش قدرت خرید مردم و خلاصی از ترافیک می تونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا