Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌های کشور اقساطی می‌شود؟

از ابتدای سال جاری پرداخت عوارض 4 آزادراه اصلی کشور به صورت الکترونیکی شد و گیت‌های پرداخت عوارض برچیده شدند که البته این موضوع در کنار تسهیلی که در رفت و آمد مردم داشت و از ایجاد ترافیک‌های طولانی جلوگیری کرد، مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد نمود که و تغییراتی در نرخ‌ها را به همراه داشت که باعث شده تا حالا بحث پرداخت اقساطی این عوارض نیز مطرح شود.

به گزارش چرخان، بهنام داودی، مدیرکل بهره برداری از آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت عوارض آزادراه‎های کشور گفت: در مورد خودروهای پلاک عمومی که اغلب خودروهای سنگین هستند، هنوز دستورالعملی برای بحث پرداخت عوارض آزادراهی ابلاغ نشده و البته هیچ خودرویی نیز برای عدم پرداخت عوارض جریمه نشده است.

وی در ادامه افزود: به طور کلی از تاریخ 28 اسفند ماه سال گذشته تابحال همه ترددهای مربوط به خودروهای عمومی در آزادراه‌های کشور ثبت شده ولی جریمه‌ای برای پرداخت نکردن عوارض شامل حالشان نشده است. البته رانندگان این خودروها باید بدانند که این خودروها نیز همانند همه خودروهای دیگر بایستی اقدام به پرداخت عوارض آزادراهی نمایند. تابحال پیامکی برای پرداخت عوارض برای این دسته از خودروها ارسال نشده و البته این دسته از رانندگان می‌توانند بدن پرداخت جریمه، نسبت به پرداخت عوارض اقدام نمایند.

وی در ادامه به نحوه پرداخت و برنامه ریزی انجام شده برای این دسته از خودروها گفت: البته طبق برنامه ریزی انجام شده به زودی پیامکی برای این دسته از خودروها ارسال خواهد شد و جزئیات پرداخت عوارض برایشان اعلام می‌گردد که پس از دریافت این پیامک تا 48 ساعت فرصت پرداخت عوارض وجود خواهد داشت. البته سعی شده است که جریمه 30 هزار تومانی برای این دسته از خودروها اعمال نشود و برای عوارض 5 هزار تومانی و سایر مبالغ نیز این جریمه اعمال نمی‌شود و صرفا درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد که طبق اعلام پیامکی به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرکل بهره برداری از آزادراه‌ها در ادامه با اشاره به مبالغ سنگین بعضی از خودروهای عمومی و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این خودروها گفت: بعضی از خودروهای عمومی مشتری دائمی آزادراه‌های کشور هستند و طبیعتا دفعات حضورشان در این مسیرها زیاد بوده است که منجر به بالا رفتن رقم عوارضشان شده و بحث پرداخت اقساطی این مبالغ نیز مطرح شده است.

وی در ادامه گفت: البته هنوز مشخص نشده است که آیا می‌توان بحث پرداخت اقساطی هزینه عوارض این دسته از خودروها عملیاتی خواهد شد یا خیر. البته ما در تلاش هستیم که مجوزهای لازم را برای این کار دریافت کنیم ولی هنوز به صورت رسمی و دقیق اعلام نشده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون طرح آنی رو و برنامه ریزی‌های انجام شده برای محاسبه عوارض بر اساس مسافت گفت: در این طرح برنامه ریزی‌هایی انجام شده است که راننده طبق مسافتی که طی می‌کند، عوارض پرداخت نماید که زیرساخت‌های لازم در حال نصب و راه‌اندازی است که در دو آزادراه تهران-ساوه و کرج-قزوین نصب شده و در حال بهره‌برداری است و در صورت بازخورد مثبت در دیگر آزادراه‌ها نیز عملیاتی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.