مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه دامای X7 را بخریم!

امروزه با بسته شدن درب‌های واردات بر روی خودرو‌های مناسب و با‌کیفیت و افزایش نجومی قیمت خودرو‌ها انتخاب‌ها به چند خودروی داخلی و چینی محدود شده‌اند. اما هنوز گزینه‌های با‌کیفیتی وجود دارند که می‌توانند جای خالی این خودرو‌ها را پر کنند.

دامای X7 یکی از محصولات شرکت زوتی است و توانسته با ویژگی‌های فنی و طراحی ظاهری خود به عنوان یک خودرو پر‌ادعا در بازار مطرح شود و ویژگی‌های آن برای مشتریان جذاب باشد. با ما باشید تا مزایای خرید این کراس‌اوور چینی را با هم بررسی کنیم.

1 – طراحی ظاهری

دامای X7 دارای یک طراحی بی نقص و هماهنگی است که حس لوکس بودن را به مشتریان القا می‌کند. چهره عضلانی و تهاجمی این خودرو در همه بخش‌ها به وضوح دیده می‌شود که حس قدرت را به بینندگان منتقل می‌کند. دامای x7 در نمای جلویی، چراغ‌هایی جذاب و متناسب را داراست که به جلو پنجره‌ای مشبک و مشکی رنگ ختم می‌شوند. یک نوار کرومی هم بر روی جلو پنجره قرار دارد که تا داخل چراغ‌ها ادامه می‌یابد و زیبایی نمای جلوی آن را دو چندان می‌کند.

در نمای جانبی خطوط عمیق و برجسته جلب توجه می‌کنند و رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ و حالت شبیه به خودروهای کوپه در انتهای بدنه، یک کراس‌اور مدرن و هماهنگ را جلوی چشم مشتریان می‌گذارند. طراحان هم با افزودن نوارهای فلزی نقره‌ای رنگ، ظریف‌کاری‌های جذابی را انجام داده‌اند که با حجم پلاستیک اندک در ظاهر این خودرو، می‌توان تفاوت یک خودروی باکیفیت و لوکس را با محصولات اقتصادی چینی دید.

نمای عقب X7 شباهت بسیار زیادی به محصولات فولکس واگن دارد که با سایر بخش‌های خودرو هماهنگ است. ادوات فلزی کروم با ظاهر براق و نقره‌ای رنگ، نیز باعث به وجود آمدن طراحی بهتری شده‌اند.

در نهایت می‌توان این شرکت را به خاطر این طراحی مناسب و هوشمندانه ستود و آن را برتر از خودرو‌های همرده دانست.

2 – طراحی داخلی

با ورود به کابین این خودرو شما یک طراحی کاملاً هماهنگ و زیبا را مشاهده می‌کنید که حتی از لحاظ ارگونومی و زیبایی خودرو‌های کره‌ای را نیز پشت سر گذاشته است. پشت آمپر کلاسیک با سبک مدرن و شکل خروجی‌های هوا آن را به شاسی بلند‌های آمریکایی شبیه کرده است. حالت جعبه‌ای و فضای خالی در زیر نمایشگر نیز مشابه محصولات رنجروور است که با خروجی‌های عمودی هوا ترکیب شده است. کیفیت مواد استفاده در داخل کابین هم از خودرو‌های هم‌رده بهتر است و شما به راحتی به لوکس بودن این محصول پی می‌برید.

طراحی داخلی این خودرو بسیار هماهنگ و چشم نواز است و با شباهت به محصولات آمریکایی و اروپایی یک طراحی ساده اما شکیل و لوکس را به وجود آورده است.

3 – فضای داخلی

این خودرو فضای داخلی بسیار بزرگ و جاداری دارد. x7 با ابعادی به طول ۴۷۳۶ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۲ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۷۲ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۸۵۰ میلی‌متر عرضه خواهد می‌شود که از فضای داخلی مناسبی بهره می‌برد که حتی از فضای داخلی خودروهایی مانند سانتافه بزرگ‌تر است.

در واقع X7  یک خودرو پنج نفره با ابعاد بزرگ بوده که به طور کامل و راحت پنج نفر را در خود جای می‌دهد به طوری که افراد قد‌‌بلند هم فضای قابل قبولی در اختیار دارند. در صندوق عقب، ۵۷۰ لیتر فضای بار وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۴۰۰ لیتر افزایش می‌کند.

X7 می‌تواند با فضای داخلی، صندلی‌های نرم و راحت و صندوق جادار خود نظر مشتریان جلب کند و انتخابی مناسب برای مسافرت و خانواده‌ها باشد.

4 – مشخصات فنی

استفاده از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 190 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر شتاب صفر تا صد این خودرو را به زیر 10 ثانیه رسانده و ادعا شده که این خودرو سرعتی بالغ بر 220 کیلومتر بر ساعت را داراست.

این موتور که ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن است. به یک گیربگس شش سرعته خودکار متصل شده که عملکرد مناسبی دارد و تعویض دنده‌ها به خوبی صورت می‌پذیرد. مصرف سوخت خودرو نیز 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر بوده که با توجه به وزن 1.7 تنی خودرو عدد مناسبی است.

اگر انتظارعجیبی از ویژگی‌های فنی خودرو ندارید. دامای X7 به راحتی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

5 – امکانات رفاهی و ایمنی

این خودرو، با ۶ عدد کیسه هوا عرضه می‌شود که شامل ۴ ایربگ برای ردیف جلو و ۲ نمونه‌ی پرده‌ای است. نگه‌دارنده‌ صندلی کودک روی صندلی عقب (ایزوفیکس)، سنسورهای نزدیک شدن به مانع از جلو، عقب و طرفین، کنترل فشار باد تایرها ، حفظ خودرو در شیب و رادار نقطه‌ی کور، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی دامای X7 هستند. این خودرو، به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی (BA) ، تقسیم نیروی ترمز (EBD) ، کنترل لغزش (TCS) و مدیریت الکترونیک پایداری (ESC) نیز مجهز است.

قابلیت انتخاب انواع فرم های مختلف نمایش اطلاعات بر روی نمایشگر پشت آمپر ، صندوق عقب برقی، صندلی های برقی جلو به همراه حافظه سه گانه صندلی راننده، نمایشگر 10 اینچی کنسول مرکزی به همراه سیستم صوتی با هشت خروجی مجهز به ساب ووفر، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای به همراه دریچه های مخصوص برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما مجهز به سانروف، وکیوم درب ها نیز از امکانات مهم رفاهی این خودرو است.

کلام پایانی

دامای X7 یک کراس اوور لوکس از شرکت زوتی است که با الگوبرداری از محصولات روز دنیا طراحی و تولید شده و اکنون یکی از خودرو‌های وارداتی در داخل کشور است البته شرکت واردکننده این خودرو قول داده است تا محصولات دامای را با ۲۰ درصد داخلی‌سازی، عرضه کند، که با توجه به اوضاع کشور این عمل بعید به نظر می‌رسد.

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام . بخاطر مشکل قطعه خودروهای چینی ارزش خرید ندارند و قیمتش هم بالاست. دست دوم کره ای یا ژاپنی بخرید لااقل نگویند چینیه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا