مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا سایپا و ایران‌خودرو در تولید محصولات رنو و برلیانس به مشکل خوردند؟

سایپا و ایران‌خودرو از سال گذشته عملا در تولید محصولات مربوط به شرکت‌های رنو و برلیانس به مشکل خورده‌اند و مشتریانی که ماه‌ها در انتظار دریافت این خودروها بودند، حالا به مدعیان شاکی از خودروسازان تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد که عدم تولید محصولات مذکور به معضل بزرگتری برای خودروسازان تبدیل شود چرا که سفارشات زیادی برای این محصولات وجود داشته و مشتریان جز با دریافت این خودروها راضی به انصراف نیستند!

به گزارش چرخان، خروج آمریکا از برجام باعث مشکلات زیادی در صنعت خودروسازی کشورمان شد که دیگر صنایع کشور نیز دچار مشکل شوند. صنعت خودروسازی از آن‌جایی که به عنوان لوکوموتیو صنایع کشور محسوب می‌شود، به نوعی دماسنج خوبی برای پیشرفت و یا پسرفت صنعت کشور محسوب شده و در یک سال اخیر همانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور در یک روند بحرانی به سر می‌برد.

این اتفاقات باعث شد تا عملا آمریکا شرکت‌های خودروساز مانند رنو و برلیانس را تهدید کند که در صورت ادامه کار با ایران، با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد که احتمالا آینده این شرکت‌ها را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد و بازار این شرکت‌ها را در آمریکا و سایر کشورها با مشکل روبرو خواهد کرد.

یکی از معضلات صنعت خودروسازی کشور در مورد شرکت برلیانس بود که به یکباره قصد گسترش بازارش را کرد که بازار آمریکا را برای این موضوع مناسب دید و به همین دلیل دیگر قادر به ادامه کار با ایران نبود. شاید مشکل اصلی خودروسازان این بود که با دروغ‌های شاخدار رنو و سایر شرکت‌ها مواجه شدند و علیرغم اینکه در مصاحبه‌های رسمی مسئولین رنو با این موضوع مواجه بودند که حتی با وجود تحریم‌ها بازهم به حضورشان در ایران ادامه خواهند داد ولی به راحتی یک آب خوردن زیر حرفشان زدند!

این بدقولی و بدعهدی شرکت‌های خودروساز باعث شد که پیش فروش‌های انجام شده سایپا و ایران‌خودرو بر مبنای این صحبت‌ها نیز به یک معضل جدید تبدیل شود و مشکلات بعدی را به وجود آورد. این شرکت‌ها نه تنها ادامه حضورشان را از یاد بردند بلکه نسبت به تعهدات قبلی خود نیز پایبند نبودند و دست سایپا و ایران‌خودرو را در این موضوع خالی گذاشتند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آخه برلیانس تو امریکا قراره جای کدوم برند رو بگیره؟ بنز یا بی ام دبلیو ؟ ولی خداییش ما خیلی فراموشکاریم و از یه سوراخ چند بار گزیده میشیم , این نامردی رو قبلا هم رنو و پژو به سرمون آورده بودن ولی به محض برداشته شدن تحریما دوباره بهشون اعتماد کردیم و از ابزار تهدید استفاده نکردیم که اگه رفتید دیگه حق برگشتن ندارید , فقط موندم با اینهمه پز خود کفایی هنوز هم تا خبری میشه خودروسازان مثل اون جاندار باربر توی گل می مونن و بعد اینهمه سال هنوز یه ماشینو کامل نمی تونیم تولید کنیم , دیگه باید اگه روزی تحریمها برداشته شدن هیچ جایگاهی برای خودروسازان فرانسوی توی ایران نباشه و بهترین توی دنیا برای همکاری شرکتهای ژاپنی هستن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا