مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

6 دلیل برای آنکه جک S3 را بخریم!

امروزه با فروش بی‌نظیر شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها در سراسر جهان، خودروسازان بزرگ و همچنین خودروسازان چینی شروع  به تولید انواع اتومبیل در این سگمنت کرده‌اند و روز به روز فروش این کلاس از خودرو‌ها بالا می‌رود. چند سالی است که در بازار خودرویی کشورمان نیز فروش کراس‌اوور‌ها رونق گرفته و در عدم وجود خودروسازی بزرگ و البته قیمت بسیار بالای خودرو‌های وارداتی، خودروسازان چینی شروع به همکاری با مونتاژکاران عزیز کشورمان کرده‌اند و در این مدت نه چندان طولانی شاهد عرضه انواع خودرو در این کلاس بوده‌ایم.

کرمان موتور که سابقه همکاری نسبتاً طولانی با خودروسازان چینی همچون جک موتورز و لیفان را داراست شروع به عرضه کراس اوورهایی از این شرکت‌ها کرده است و پس از تجربه فروش موفق جک S5 شروع به عرضه جک s3 نموده تا بازار این کلاس از کراس‌اوور‌ها را نیز تصاحب کند (در واقع جک S3 همکلاس خودرو‌هایی مانند چانگان CS35 سایپا بوده و با آنان به رقابت می‌پردازد)

قبلاً در مقاله‌ای دیگر معایب این خودرو را برای شما عزیزان بیان کرده بودیم حالا مقاله‌ای را تألیف کرده‌ایم تا شما را با مزایای خرید این خودرو آشنا نماییم.

با ما باشید تا دلایل خرید جک S3 را با هم بررسی کنیم.

1 – طراحی ظاهری

جک S3 دومین محصول کراس‌اوور برند جک بوده که حدوداً پس از دو سال از عرضه موفق مدل S5 به بازار ایران راه پیدا کرده است. S3 مانند برادر خود از طراحی مناسب و قابل و قبولی بهره می‌برد که زبان طراحی یکسانی با سایر محصولات این شرکت را داراست و رگه‌هایی از محصولات هیوندای در این خودرو دیده می‌شود. S3 در سال 2013 به بازار خودرویی جهان معرفی شد و چند بار پس از آن نیز فیس لیفت شده است ولی از آن جایی که مونتاژکاران کشور ما به تولید خودرو‌های تاریخ گذشته علاقه دارند کرمان موتور نیز نسل اول این خودرو را برای عرضه انتخاب کرده است. (البته در کشوری که خودروهای مربوط به 40 سال پیش تولید می‌شود نمی‌توان از این مورد به عنوان عیب یاد کرد و حتی می‌توان از عرضه خودرویی که در سال 2013 طراحی شده خوشحال بود و آن را یک مزیت دانست‌)

شکل چراغ‌ها و جلو پنجره این اتومبیل حالتی خشن به S3 بخشیده که از سبکی پویا و جسورانه بهره می‌برد و شباهت بسیاری به محصولات نسل قبل هیوندای دارد. جلو پنجره بزرگ با سه نوار کرومی که لوگوی جک بر روی نوار بالایی نصب شده و چراغ‌های مه‌شکن افقی از نکات بارز طراحی جلویی این خودرو است.

نمای جانبی نیز از سبک طراحی  کراس اوور‌های شهری بهره می‌برد و از قطعات پلاستیکی در آن استفاده شده است.  کاورهای پلاستیکی اطراف بدنه از سپر عقب شروع شده، با گذر از گلگیرها به سپر جلو ختم می‌شود و خطی که از نوک چراغ عقب تا کاپوت به طور کوتاه و عضلانی ادامه می‌یابد در کل نمای جانبی S3 را مناسب و خوب نشان می‌دهد.

طراحی نمای عقب هم حالت محافظه کارانه دارد ولی استفاده از نوار‌های کرومی در سپر خودرو به آن حالت اسپرت مانند بخشیده و چراغ‌های عقب هم مناسب هستند و در کل حس خوبی را به بیننده انتقال می‌دهند.

جک S3 دارای طراحی متناسب با یک کراس‌اوور را داراست ولی بحث طراحی سلیقه‌ای است و احتمالاً، طراحی این خودرو به دل همه شما نخواهد نشست.

2 – طراحی داخلی

جک S3 از طرحی داخلی مدرن و بروزی بهره می‌برد که شباهت بسیاری به خودرو‌های این شرکت را داراست و کمپانی جک سعی کرده تا از طراحی مشترکی در محصولات خود استفاده کند. صفحه نمایش بزرگ، فرمان سه پره بسیار زیبا و صفحه کیلومتر و آمپرهای خوش‌رنگ بیش از همه جلب توجه می‌کند. استفاده از قطعات نقره‌ای رنگ نیز زیبایی کابین آن را بیش‌تر کرده و حس خوبی را به سرنشینان می‌دهد. هماهنگی کابین هم بسیار بالاست و دسترسی به کلیدهای تنظیم سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع هوا که در کنسول میانی داشبورد تعبیه شده، به گونه‌ای است که راننده و سرنشین جلو به راحتی می‌توانند از آن‌ها استقاده کنند و ارگونومی خوبی دارد.

3 – سواری نرم

این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب، از سیستم تعلیق میل پیچشی نیمه مستقل بهره می‌برد. در واقع سیستم تعلیق جک اس 3 بسیار نرم و بی‌صداست و در دست‌انداز‌ها و ناهمواری‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و در مسیر‌های خاکی کمترین تنشی به سرنشینان وارد می‌شود به طوری که با یک بار سواری با این خودرو خیلی بهتر این موضوع را درک خواهید کرد؛ ( زیرا بیش‌تر کراس‌اوورها دارای سواری خشک و کوبنده هستند )جک اس 3

4 – امکانات رفاهی

S3 از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهره می‌برد این خودرو به امکاناتی نظیر فرمان برقی، دو کیسه هوا، سنسور باران، سیستم پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور هفت اینچی با بلوتوث و نویگیشن، تودوزی چرمی، کروزکنترل، کامپیوتر، دی لایت (DAYLIGHT) و سانروف، آینه‌های با تنظیم برقی به همراه راهنمای LED، چراغ‌های اتوماتیک جلو، کامپیوتر سفری و… مجهز است.

5 – امنیت

این خودرو یکی از ایمن‌ترین خودرو‌ها در کلاس خود است و توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه سی‌انکپ کسب کند. S3 در بخش تصادف شاخ به شاخ 87 درصد، در تصادف شاخ به شاخ با جسمی با ارتفاع کم 76 درصد، در بخش تصادف از کناره‌ها با جسم در حال حرکت 100 درصد و در تست شلاق هم به خوبی توانسته، نمره کامل 100 درصدی را کسب نماید. همچنین طبق ادعای شرکت سازنده 46 درصد بدنه اس 3 از جنس فولاد مقاوم و 33 درصد از بدنه این خودرو، از فولاد گالوانیزه ساخته شده که S3 را در موقعیتی بالاتر از رقبا قرار می‌دهد. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو،  ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BA، توزیع متعادل الکترونیکی نیروی ترمز EBD، تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در شیبHSA، سیستم کنترل کشش TCS و ترمزهای جلو و عقب دیسکی اشاره کرد. مجهز بودن این خودرو به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی باعث می‌شود تا این خودرو عملکرد مناسبی را در پیچ‌ها از خود نشان دهد و احتمال واژگونی خودرو را کاهش دهد.

6 – عملکرد خودرو

بسیاری از خریدارن خودرو در این رده بدنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین هستند به همین علت جک S3 یکی از بهترین انتخاب‌ها در کلاس خود است و طبق ادعای جک موتورز این خودرو به صورت ترکیبی 6.9 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند و باعث می‌شود تا کمتر به پمپ بنزین‌ها سر بزنید و هزینه‌های زیادی را بابت سوخت پرداخت نکنید.

فرمان برقی نرم و شعاع گردش مناسب نیز رانندگی با S3 را در شهر راحت می‌کند و در شهرهای شلوغی مانند تهران، این خودرو را به گزینه‌ای مناسب برای ترددهای شهری تبدیل می‌کند.

کلام آخر

جک S3 یکی از بهترین انتخاب‌ها در کلاس خود است و اگر دنبال خودرویی کم‌مصرف‌، زیبا و با‌ امکانات مناسب هستید پیشنهاد ما به شما جک اس 3 است.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. یک دلیل مهم که جک s3را نخریم . خیلی خیلی خیلی خیلی گران هست مگر اینکه قیمتش سی میلیون تومان شود والا هیچ ارزش خرید ندارد حتی اگر بهترین ماشین دنیا باشد .

    1. اتفاقا از همه نظر قیمتش نسبت ب امکاناتش عالیههه و حتی باید گرونتر هم باشه. شما ک فقیری کامنت نزار برو الاغتو سوار شو

  2. با این قدرت موتور یه 206 تیپ 5 فول بگیر هم ارزون تره و هم اینکه همه جا قطعاتش پیدا میشه و هم طراحی اصیل فرانسه رو داره نه مثل این ماشین که انگار چرخ های یه سه چرخه رو بستن زیر یه کراس اوور بزرگ و اون چراغای کوچیکش آدمو مایوس میکنه ، تازه اگه دوس داری الکی پول مفت بدی برو 207 بخر که الکی 30 میلیون از 206 گرون تره ولی بازم خریدش به این s3 شرف داره

    1. اول برو کلاس 206 هزار سال پیش طراحی شده رو در نظر بگیر بعد بیا با این عشق مقایسه کن داداچ
      چراغاشم خیلی بزرگع شما چشمت کوره

  3. برو بابا ۲۰۶ با این که مال هزار سال پیشه ولی طراحی امروزی داره بعدشم جک یه ماشین چینی هست که از این و اون یه چیزی بر میداره میگه من ساختم رومینا خانم شما اگه از جک خوشت میاد پس بودن که چی هستی

  4. خدایی حقتون همین فلاکته
    خدایی نمیتونید مثل آدم نظرتون رو بگید و انتقاد کنید

  5. خدایی حقتون همین فلاکته
    خدایی نمیتونید مثل آدم نظرتون رو بگید و انتقاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا