مکمل بنزین
خبرداخلی

شماره گذاری خودروهای خارجی شروع شد؛ بازار در انتظار کاهش قیمت!

بازار خودروهای خارجی که چند هفته‌ایست با توجه به نزولی شدن قیمت دلار در یک روند نزولی قرار گرفته و عملا قیمت‌ها به دلایل مختلف از جمله دلیل مذکور کاهش یافته است، در حال حاضر منتظر یک شوک جدید بوده  خبرها حاکی از این است که این شوک جدید به زودی عملیاتی شده و کاهش بیشتری را در بازار خودروهای خارجی شاهد خواهیم بود.

به گزارش چرخان، مشاهدات از بازار خودروهای خارجی این روزها نشان می‌دهد که عملا خرید و فروش در این بازار به شدت کاهش یافته و البته فروشندگان زیادی در بازار حضور دارند که عملا با خریدار جدی روبرو نبوده و از سوی دیگر برای فروش خودروی خود بایستی تخفیف زیادی بدهند که بازهم برای فروش با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

یکی از اخباری که تاثیر مستقیمی در بازار خودروهای خارجی داشته و عملا فروشندگان را به تکاپو انداخته بحث ترخیص و شماره‌گذاری حدود 5 هزار خودرو است که با توجه به این اتفاق می‌توان شاهد عرضه بیش از پیش خودرو در این بازار باشیم و از سوی دیگر همین موضوع منجر به کاهش قیمت نیز خواهد شد.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در همین رابطه در مصاحبه‌ای گفت: در حال حاضر 4700 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده و در حال طی کردن پروسه شماره گذاری است. در مورد سایر خودروها نیز 2800 دستگاه خودرو اقدامات مربوط به اظهار گمرکی آنها انجام شده و 2500 دستگاه نیز بلاتکلیف هستند و 2800 خودروی دیگر توسط مراجع قضایی توقیف شده‌اند.

وی در ادامه به مشکلات خودروهای ترخیص شده اشاره کرد و گفت: در مورد خودروهای ترخیص شده علاوه بر اقدامات شماره گذاری مشکلاتی در زمینه قیمت گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت وجود دارد. در حال حاضر خودروهایی از برندهای رنو، کیا و هیوندای ترخیص شده و شماره‌گذاری شده‌اند و سایر برندها نیز در حال انجام اقدامات لازم هستند تا شماره‌گذاری آنها انجام گردد.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان گفت: در حال حاضر باید مشتری مابه‌التفاوت مربوطه را واریز کند ولی زیر بار این موضوع نمی‌رود و به همین دلیل انتظار می‌رود که مرجعی برای حل این مشکل وارد عمل شود. مبلغ پرداختی مشتریان چیزی در حدود 150 تا 500 میلیون تومان است که باید پرداخت شود و از سوی دیگر شرکت‌ها نیز مدعی هستند ولی شماره‌گذاری‌ها انجام شده و به همین دلیل باید گفت که تعدادی از خودروها به دست مشتریان رسیده است.

وی در ادامه به وضعیت قیمتی خودروهای خارجی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و امیدواریم که قیمت‌ها در این بازار روند کاهشی پیدا کند. به نظر می‌رسد که در مقطع کنونی تا حدودی قیمت‌ها کاهش پیدا کند ولی برآوردها فعلا نشانی از کاهشی شدن روند ندارد. این کاهش قیمت به دلیل شماره گذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی است. در صورتی که این روند متوقف شود و کار شماره گذاری به پایان برسد بازهم روند قیمت‌ها به سمت افزایش می‌رود. ما درخواست داریم تا واردات خودرو آزاد شود چرا که اشتغال هزاران نفر و فعالیت شرکت‌ها به این موضوع وابسته است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا