مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای داخلی به این دلیل “قطعا” کاهش می‌یابد!

قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر روند نزولی داشته و البته این بعد از افزایش قیمت افسارگسیخته ایست که در دو ماه ابتدایی سال 98 داشتیم و عملا کاهش‌های رخ داده در این هفته‌های اخیر به قدری اندک بوده که جبران بخش کوچکی از گرانی‌های اخیر بوده و با توجه به اقدامات انجام شده و اخباری که از این صنعت به گوش می‌رسد، باید به زودی شاهد کاهش قیمت بیشتری در این بازار باشیم.

به گزارش چرخان، فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای داخلی و صنعت خودروسازی کشور گفت: به نظر می‌رسد که با توجه به تکمیل خودروهای ناقص و روانه کردن این خودروها در بازار باید شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم. ما اخیرا جلسه‌ای با مسئولین وزارت صنعت داشتیم که وعده پرداخت باقیمانده وام 11 هزار میلیاردی را دریافت کردیم و 7 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات 24 درصدی به زودی به دستمان می‌رسد. پرداخت اولیه این تسهیلات در سال گذشته باعث شد تا تیراژ تولید دو خودروساز بالا برود ولی در سال 98 هنوز باقیمانده تسهیلات علیرغم دستورهای دولت انجام شده و بانک مرکزی اقدامی انجام نداده است.

بازار خودرو خرید خودرو خودروهای داخلیوی در ادامه به مشکلات موجود در مورد تسهیلات ریالی خودروسازان گفت: بانک مرکزی به دنبال ارائه تسهیلات ارزی است که بازپرداخت این تسهیلات نیز با نرخ زمان بازپرداخت انجام شود ولی این عملا شدنی نیست. طبق توافقات جدید قرار شده تا درخواست قطعه سازان برای تسهیلات ارزی ارائه شده و پرداخت شود ولی در مورد بازپرداخت آن بایستی هیات دولت تصمیمات جدید اتخاذ کند و در صورت عدم امکان برای توافق در مورد این موضوع و اصرار بر بازپرداخت به نرخ زمان مورد نظر، قطعه سازان حق خواهند داشت تا این هزینه را روی هزینه تمام شده محصولاتشان اعمال نمایند.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در ادامه به موضوع احتکار خودروهای داخلی توسط خودروسازان ورود کرده و گفت: در حال حاضر چیزی در حدود 190 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که مشکل اصلی این خودروها نواقصی است که در قطعات الکترونیکی این خودروها وجود دارد. ما در بخش قطعه سازی اعلام می‌کنیم که بایستی نهادهای ذیربط به این موضوع ورود کنند چرا که این اتفاق سهوی نیست و به نظر می‌رسد که این عدم تامین قطعات به صورت عمدی بوده تا خودروها به موقع تکمیل نشده و روانه بازار نشوند.

خودروهای داخلی بازار خودرووی در ادامه افزود: در صورتی که این خودروها تجاری سازی شده و روانه بازار شوند قطعا ثمرات زیادی را به همراه خواهند داشت که از جمله آن می‌توان به حدود 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی اشاره کرد که از طریق تحویل این خودروها به مشتری حاصل می‌شود. ارزش این خودروها چیزی در حدود 10 هزار میلیارد تومان است و اگر فرض بر این باشد که 60 درصد قیمت این خودروها توسط مشتری پرداخت شود قطعا این نقدینگی موجبات رونق قطعه سازی و خودروسازی کشور می‌شود.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان در پایان گفت: در صورتی که این اقدام توسط خودروسازان انجام شود می‌توان شاهد عرضه خودرو توسط دلالان نیز بود چرا که با این اتفاق، آنها از کاهش قیمت می‌ترسند و خودروهای خود را به بازار عرضه می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا