مکمل بنزین
رپورتاژ

معرفی و مشخصات هیوندا آی 20

شرکت کره‌ای هیوندای سال‌هاست که توانسته در صنعت خودروسازی جهان در کنار خودروهای ساخت آلمان و ژاپن حرفی برای گفتن داشته باشد. با افزایش روز به روز قیمت فروش خودرو در بازار کشورمان، محصولات این برند نیز با نوسانات قیمتی بسیاری مواجه شده‌اند و از خودروهای اقتصادی با قیمت متوسط به خودروهایی با قیمت بالا تبدیل شده‌اند. در این مطلب درباره این شرکت کره‌ای و یکی از محصولات آن بیشتر خواهیم گفت.

درباره هیوندای موتور

این شرکت زیرمجموعه هیوندای موتور گروپ هست و در حال حاضر بعد از شرکت‌های جنرال موتور، فولکس واگن و تویوتا در رده چهارم خودروسازان بزرگ و موفق جهان قرار دارد. از بین محصولات این روزهای هیوندای موتور می‌توان به هیوندای آزرا، هیوندای جنسیس، هیوندای اکسنت، هیوندا آی 40 و آی 20 اشاره کرد که این روزها در خیابان‌های شهرها فراوان دیده می‌شوند.

هیوندای آی 20

یکی از موفق‌ترین مدل‌های این شرکت آی 20 است که در سال 2008 تولید آن آغاز شد.

هیوندای  i20جانشینی برای هیوندای گتز؛ خودروی هاچبکی که از سال 2002 تولید شد، به شمار می‌آید و از نظر ابعاد بدنه کمی از هیوندای گتز بزرگتر است. گفتنی است که در سال 2012 نسل دوم آی 20 که از نظر فنی و ظاهری تغییراتی در آن ایجاد شد، وارد بازار خودروسازی جهان شد.

این خودروی هاچبک که بیشتر به خودرویی زنانه و جوان‌پسند مشهور شده، بدنه‌ای با ابعاد متوسط و طراحی شکیلی دارد. جالب است بدانید که کلاس هاچبک از زمان تولید فولکس گلف در سال 1973در بین علاقمندان به خودرو مطرح شد و طرفداران زیادی به این طراحی جذب شدند تا جائیکه یکی از دلایل محبوبیت خودروهایی نظیر پژو 206 و هیوندای آی 20 همین هاچبک بودن آنهاست.

نسل اول آی 20 در سال 2008 عرضه شد، نسل دوم آن به تازگی وارد بازار ایران شده است. ضمن اینکه هیوندای آی 20 در رقابت‌های جهانی رالی هم شرکت دارد و تا به حال توانسته موفقیت‌های متعددی را نصیب سازندگان خود کند.

به طور کلی در طراحی داخلی آی 20 اهمیت چندانی به صرفه جویی در هزینه‌ها داده نشده و با ورود به اتاقک خودرو با طراحی شیکی مواجه خواهید شد. راننده با نشستن پشت فرمان این هاچبک کره‌ای کاملا بر خودرو مسلط است و رانندگی راحتی را تجربه خواهد کرد.

این مدل هیوندای 4 عدد سیلندر دارد و حجم موتورش 1400 سی سی است. حداکثر توان آن 100 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 133 نیوتن متر است. شتاب این خودرو از صفر تا صد 13 ثانیه محاسبه شده است.

هیوندای آی 20 را که بیشتر جوانان می‌پسندند، مصرف سوخت کمی دارد، بطوریکه در هر 100 کیلومتر، مصرف سوخت ترکیبی آن 5.5 لیتر محاسبه شده است.

حجم باک بنزین هیوندای آی 20 مانند اکثر خودروها 50 لیتر است و وزن آن 1180 اعلام شده است.

با افزایش قیمت ناگهانی خودرو در بازار کشور، قیمت این خودرو هم از 93 میلیون بهار سال 1397 افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه در سایت دیوار هیوندای آی 20 نو یا کارکرده را با بودجه بیش از 200 میلیون تومان میتوانید تهیه کنید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا