مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به رنو کپچر 2020؛ تعریف واقعی تکامل!

زمانی که رنو، دست به معرفی مدل کلیو (Clio) خود زد، تنها بحث زمان بود که مشخص می‌کرد چه مدت طول خواهد کشید تا این شرکت فرانسوی، نسخه جدید خودروی کراس اوور خود یعنی کپچر را نیز معرفی نماید.

البته این معرفی نیز یک معرفی رسمی نبوده و تنها از طریق سایت‌های خبری و به‌صورت اینترنتی، رنو، خودروی مدل 2020 کپچر را رونمایی کرده است. خودرویی که قرار است به‌صورت عمومی، چیزی حدود دو ماه دیگر و در ماه سپتامبر، در موتورشو فرانکفورت آمریکا، به نمایش دربیاید.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، اگرچه می‌توان تغییرات یک طراحی خارجی جذاب و کاملاً جدید را در این مدل مشاهده کرد، اما هنوز هم امضای رنو برای تشخیص دادن کپچر، روی طراحی آن، کماکان به‌قوت خود باقی است. این کراس اوور کامپکت، اکنون خیلی بیشتر به طراحی‌های اسپرت و دینامیک نزدیک شده و این تغییر طراحی خارجی، در کنار تغییرهای داخل کابین و هم‌چنین بسته‌های فن آورانه و مدرنی است که رنو برای کپچر 2020 در نظر گرفته است.

رنو کپچر 2020، روی پلتفرم جدید CMF-B سوار شده است که این خودرو را 110 میلی‌متر (4.3 اینچ) نسبت به مدل قبلی، بلندتر قرار می‌دهد. درنتیجه، فضای پا سرنشینان عقب نیز 17 میلی‌متر افزایش و فضای صندوق‌عقب نیز با افزایش 81 لیتری، به حجم 536 لیتر رسیده است.

معماری پلتفرم CMF-B، همچنین به مهندسان رنو این اجازه را داده است تا بتوانند علاوه برقرار دادن آخرین فن‌آوری‌های الکترونیک درزمینهٔ خودرو درکپچر 2020، یک قوای محرکه برقی نیز برای آن در نظر بگیرند. پس می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که کراس اوور جذاب رنو، از مدل سال 2020 به سیستم پلاگین-هیبرید مجهز خواهد شد.

در مورد قوای محرکه کپچر 2020 باید گفت که درست مشابه نمونه جدید رنو کلیو، موتوربرقی، این توانایی را به کپچر خواهد بخشید تا بتواند در حداکثر مسافت 45 کیلومتر تا نهایت سرعت 135 کیلومتر بر ساعت را به راننده خود تحویل دهد. سیستم موتور این خودرو، ترکیبی از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به همراه دو عدد موتوربرقی و همچنین یک پک باتری 9.8 کیلووات ساعتی است.

تا زمانی که قوای برقی این خودرو در دسترس قرار بگیرد، مشتریان می‌توانند از بین سه موتور بنزینی و دو موتور دیزل کپچر 2020، انتخاب کنند. طرفداران موتور بنزینی، می‌توانند موتور 1.0 لیتری سه سیلندر توربو باقدرت 99 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتون متر، موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو، با 128 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور و یا موتور قوی‌تر 153 اسب بخاری با گشتاور 270 نیوتون متر را انتخاب کنند.

درزمینهٔ فناوری نیز باید گفت که دومین نسل از رنو کپچر، تعدادی از شاخصه‌های ایمنی و استاندارد این روزهای صنعت خودرو شامل، تشخصی علائم ترافیک با هشدار سرعت، ترمز اضطراری فعال، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های LED جلویی با نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی جامع، مخصوص بزرگراه و ترافیک، راهنمای حفظ خودرو بین خطوط، دوربین 360 درجه پارکینگ و بسیاری از موارد دیگر را، داراست که آن را از این نظر، یک خودروی مدرن و استاندارد قرار می‌دهند.

در داخل کابین نیز یک صفحه‌نمایش 9.3 اینچی به همراه سیستم ناوبری به چشم می‌خورد. بیشتر شاخصه‌های طراحی داخل کابین، بسیار مشابه طراحی رنو کلیو جدید بوده که به‌تازگی معرفی‌شده است.

درنهایت نیز باید گفت که این خودروی کپچر 2020 و مدل‌های جدید دیگری که رنو معرفی کرده است، به لطف کلاس محبوب و پرفروش کراس اوور این روزهای صنعت خودرو و برنامه استراتژیک رنو، یک مدل کلیدی برای این شرکت قلمداد می‌شود. مدلی که قرار است برای اولین بار، در کشور چین نیز تولید شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا