مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه کوپا T210 را بخریم!

با افزایش علاقه افراد به خرید خودرو‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور خودروسازان شروع به عرضه انواع شاسی بلند در سبد محصولات خود کرده‌اند. در کشور ما هم به علت قیمت بالای خودروهای وارداتی و عدم تولید کراس‌اوورهای داخلی، مردم مجبور به خرید کراس اوور‌های چینی هستند. بد نیست که امروز به سراغ کوپا T210 رفته و دلایل خرید آن را با هم بررسی کنیم.

کوپا T210 یک کراس اوور چینی است که توسط ریگان خودرو به بازار ایران معرفی و عرضه شده است. این کراس اوور ساخت یک کمپانی چینی به نام «جیانگ نان» است که خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی زوتی به شمار می‌رود. نام این خودرو در کشور چین زوتی T600 است و در ایران با تغییراتی در نام به فروش می‌‌‌رسد البته از نظر ظاهری و فنی هیچ تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

با ما باشید تا مزایای خرید این خودرو را با هم مرور نماییم.

1 – طراحی ظاهری

اگر این خودرو را از نزدیک مشاهده کرده باشید بدون شک مبهوت زیبایی و هماهنگی چهره آن خواهید شد نسخه برداری از محصولات فولکس واگن، آئودی و پورشه باعث به وجود آمدن طراحی خشن، اسپرت و در عین حال جذاب برای این خودرو شده است. در واقع طراحی کوپا در رده‌ای بسیار بالاتر از سایر خودروهای چینی بوده و یادآور خودروهای باوقار آلمانی است. در نمای جلو شما طراحی عضلانی و خشنی را مشاهده می‌کنید که نقصی در آن دیده نمی‌شود. نوار‌های کرومی که به داخل چراغ‌های خشن کوپا منتهی شده زیبایی خاصی دارند. سپر هم با داشتن خطوط موازی و دیلایت‌هایی با حالت شکسته با قسمت بالائی هماهنگ بوده و ظاهر مستحکم و برجسته کاپوت به خوبی این ترکیب شکیل را تکمیل نموده است.

در نمای جانبی شما طراحی ساده و شکیل را مشاهده می‌کنید که باز هم ویژگی‌های جذابی دارد نوار کرومی رکاب، رینگ‌های 18 اینچی چند پره اسپرت و طراحی خاص ستون C از نکات بارز نمای جانبی T210 است.در نمای عقب با چراغ‌هایی جذاب، سپری اسپرت و خطوطی پخته مواجه شدیم که باز هم گواهی بر طراحی بی نقص این خودرو بوده و نمره طراحی این خودرو را بالاتر می‌برند. (البته طراحی عقب این خودرو شباهت بسیار زیادی به آئودی Q5 دارد)

2 – کابین

کوپا T210 همانند بیرون، در داخل هم طراحی مطلوبی دارد که شباهت آن با برادران چینی خود یعنی دامای X7 و X5 کاملاً مشهود است. البته در طراحی این بخش از اتومبیل های آلمانی الهام گرفته شده است که شباهتی به خودروهای آسیای شرقی ندارد. در کابین این خودرو شما فرمان خوش‌دست و اسپرت با پنل پشتی، دیجیتالی را مشاهده می‌کنید که باعث می‌شود تا شما تصور کنید با یک خودروی لوکس چند میلیاردی روبرو هستید.

البته کابین این خودرو تنها در زیبایی‌اش محدود نمی‌شود و کیفیت مواد استفاده شده در داخل کوپا بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از سایر خودروهای همرده بوده و از قطعات چرم با کیفیت در کابین آن استفاده شده است.

3 – امکانات رفاهی و ایمنی

کوپا T210 در سه تیپ عرضه می‌شود که تجهیزات زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و این خودرو در فول‌ترین تیپ خود (Flagship) به امکانات رفاهی نظیر صندلی‌های برقی جلو با روکش چرم و گرمکن سه حالته، سیستم تهویه دو منطقه‌ای با دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی، صندوق عقب برقی قابل تنظیم بهمراه سنسور پا، شارژر بی‌سیم موبایل، سقف پانوراما بهمراه سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با امکان تاشوندگی و کنترل از روی سویچ، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین 360 درجه، سنسورهای نور و باران، رهیاب فعال، بلوتوث، امکان انتخاب حالت رانندگی اسپرت، دیلایت، چراغ ولکام، پشت آمپر تمام دیجیتال با امکان تغییر پس زمینه، نشانگر فشار باد تایرها، فرمان چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی 9 اینچی با سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو و … مجهز است.زوتی در بخش امکانات ایمنی هم چیزی کم نگذاشته و این خودرو را با تجهیزاتی نظیر سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS ،EBD ، ESP ، TCS HAC ، EPB ، EBA ، BOS عرضه می‌کند.

4 – عملکرد خودرو

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 4 سیلندر 1500 سی‌سی توربوشارژ قرار دارد که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن مترگشتاور را دارد شاید در نگاه اول این مقدار از قدرت خیلی جلب توجه نکند ولی از استفاده از یک گیربکس شش سرعته خودکار که عملکرد خوب و قابل‌قبولی دارد شتاب این خودرو را افزایش داده و باعث شده تا این خودرو بتواند در زمان حدود 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و البته عملکرد روانی داشته باشد.

کوپا T210 به صورت ترکیبی 8.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای خودرویی با این اندازه و وزن مناسب است و قطعاً ضمن عملکرد خوب خود، شما را نیز راضی نگه خواهد داشت. سیستم تعلیق کوپا هم مناسب بوده و در پیچ‌ها عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد و احساس ترس را به سرنشینان منتقل نمی‌کند.

کلام آخر

کوپا T210 یکی از بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که میتواند با کابینی جادار، عملکردی نرم و روان و کیفیت بالا انتخابی مناسب برای خانواده‌های ایرانی باشد.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. به نظرم وقتی سراتو مونتاژسایپا اتاق قدیم ۳۰۰تومنه کوپابا این قیمت خیلی منطقی تره
    البته این فقط نظرشخصیه قضاوت وانتخاب با
    خودتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا