مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به LY 650؛ اولین قایق لوکس و تفریحی لکسوس

شرکت لوکس ساز ژاپنی لکسوس که خودروهای باکیفیت و جذاب آن، نه‌تنها در آسیا بلکه در بازارهای خودرویی سراسر جهان، طرفداران پروپاقرص خود را دارد، این بار از دنیای پرهیاهو و جذاب خودرو خارج‌شده و قصد دارد یک قایق لوکس تفریحی بانام LY 650 را عرضه کند.

بر اساس گزارشی که دریکی از سایت‌های خبری خارجی منتشرشده است، این قایق لوکس تفریحی، قرار است توسط شرکتی در ایالات‌متحده، تولیدشده، به فروش رفته و تعمیر و نگهداری شود. همچنین، لکسوس گفته است که LY 650، بر اساس طرح مفهومی ساخته خواهد شد که در سال 2017 رونمایی شده بود.

طرح مفهومی 2017 لکسوس

تعدادی تصاویر کامپیوتری رونمایی شده توسط لکسوس در سال گذشته میلادی، شباهت‌های زیاد این قایق تولیدی را با طرح مفهومی 2017 این شرکت تائید می‌کنند. با این‌ حال، LY 650 به‌صورت قابل‌توجه ای نسبت به طرح مفهومی دو سال قبل، بزرگ‌تر بوده و با طول 65 فوت (19.81 متر) نسبت به 42 فوت (12.8 متر) طرح مفهومی، چیزی حدود 7 متر بلندتر است.

همچنین، این قایق جذاب لکسوس، از یک جفت موتور که هر یک باقدرت 800 اسب بخار خواهند بود، استفاده می‌کند. موتوری که گنجایش حجم سوخت 3,785 لیتری و حجم آب 852 لیتری را در خود دارد.

لکسوس هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی و با چه قیمت و حتی چه تعداد از این قایق لوکس را قرار است به تولید برساند، ارائه نداده است؛ اما آنچه تاکنون تائید شده است، این است که اولین نمونه از LY 650، قرار است معرفی جهانی خود را در نیمه دوم سال 2019، ببیند.

البته خودروساز ژاپنی، هیچ‌گاه اولین شرکتی نبوده است که مرزهای تولید خود را فراتر از خودروسازی برده و به سمت قایق‌های لوکس تفریحی کشانده است. در اوایل سال 2017، شرکت پورشه دیزاین، از قایق تفریحی و لوکس خود بانام داینامیک GTT 115 Superyacht رونمایی کرد که برچسب قیمتی بسیار گران 13.2 میلیون دلاری را روی خود می‌دید. قایقی که نسبت به LY 650 پورشه به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای، بزرگ‌تر بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا