مکمل بنزین
خبرداخلی

از ابهام در بازار خودروهای داخلی تا ثبت نام مشکوک در خودروهای خارجی

به گزارش چرخان، نوسانات موجود در بازار خودرو کماکان وجود داشته و با توجه به افزایش قیمت قابل توجه همه خودروها، حالا نوسانات این بازارها در حد چند میلیون تومان بوده و خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند که ثبات لازم را به این بازار برگردانند ولی بعضی از نمایندگی‌های خودروهای چینی و خارجی این روزها اقدام به ثبت نام نقدی محصولات می‌کنند که مشخص نیست با چه هدفی و با چه مجوزی در حال انجام است!

خودروهای داخلیدر مورد ثبت‌نام خودروهای داخلی نیز روال بر همین منوال بوده و صف‌های طولانی جلوی نمایندگی‌های خودروسازان نشان می‌دهد که سرمایه‌های سرگردان مردم برای خرید خودرو هنوز تمامی نداشته و بدین منظور وارد جریان شده و در همین جریان قرار دارد.

خودروسازان در حالی از ثبت‌ نام‌های جدید و شرایط فروش جدید دم می‌زنند که از آبان ماه سال گذشته که وزیر صنعت علنا نسبت به ایفای تعهدات این شرکت‌ها واکنش نشان داده و آنها را موظف به عملی کردن آنها نموده است، تا به حال هنوز اتفاق چندان ملموس و محسوسی رخ نداده است. بسیاری از مردم برای دریافت خودروهای با موعد سال گذشته مشکل دارند و در مورد بسیاری از خودروهای دیگر علی الخصوص خودروهای خارجی تولید داخل عملا امکان تحویل آنها وجود ندارد.

اما قصه در بازار خودروهای خارجی کمی مشکوک به نظر می‌رسد چرا که با وجود خروج برندهای معتبر جهانی از جمله خودروهای کره‌ای و ژاپنی و اروپایی و حتی بعضی از خودروهای چینی مانند برلیانس و جیلی و هاوال و … بعضی از نمایندگی‌های خودروهای وارداتی اقدام به ثبت نام و دریافت پول از مردم می‌کنند که بعضا دلیل این اقدم را بحث جذب نقدینگی جامعه عنوان می‌کنند و مشخص نیست کدام ارگان به این نمایندگی‌ها اجازه همچین اقدامی را داده است!

اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید بعضی از این نمایندگی‌ها می گویند که در صورت عدم توانایی برای تامین تعهد خود اقدام به پرداخت سود 18 درصدی و جریمه 4 تا 6 درصدی خواهند کرد که طبیعتا این موضوع برای مشتریان جذاب بوده و رضایت آنها را جلب می‌کند.

به طور مثال یکی از مدیران این نمایندگی‌ها برای ثبت‌نام خودروهای مذکور معتقد است که با توجه به مشخص نبودن قیمت قطعی ثبت نامی‌ها که با موعد تحویل سال 99 انجام می‌شود می‌توان این موضوع را مدیریت کرد و از شکایات احتمالی جلوگیری نمود و عملا به راحتی می‌توان از طریق بازار یا هر طریق دیگری اقدام به تامین خودرو کرد و مابه‌التفاوت را از مشتری دریافت نمود!

یکی دیگر از فعالان بازار خودروهای خارجی می‌گوید که دلیل اصلی این اتفاقات، سود بالایی است که در حال حاضر بازار خودرو نسبت به طلا و ارز دارد و تا وقتی که این سوددهی وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا