مکمل بنزین
خبرداخلی

تغییر قیمتی در ساینا رخ نداده یا بازی عوض شده است؟

این روزها که سایپا و ایران‌خودرو به شدت مشغول فروش فوری محصولات و تولید خودروهایی هستند که نسبت به سال گذشته چیزی در حدود 100 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، خبرهای جالبی نیز از این خودروسازان مخابره می‌شود که از جمله آن افزایش قیمتی بود که در قیمت ساینا رخ داد و واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت که حالا سایپا مدعی است اخبار منتشر شده درست نیست!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا روز گذشته دعوتنامه‌های مربوط به خودروهای ساینا را ویژه تیرماه صادر کرد که در این دعوتنامه‌ها یک نکته بسیار مهم وجود داشت که این خودرو با رینگ آلومینومی و با هزینه 5 میلیون تومان بالاتر قابل ارائه بود که از این اتفاق به معنی افزایش قیمت ساینا برداشت شده بود.

این اتفاق در حالی است که عملا سایپا پس از حذف زه بغل پراید و بسیاری دیگر از آپشن‌های دیگر محصولات مختلفش حالا به حذف رینگ آلومینیومی از محصولاتش رسیده است که از قضا این نوع از آپشن‌ها جزو معدود مواردی است که باعث شده تفاوت قیمت ساینا با محصولاتی مانند تیبا و پراید و کوییک را توجیه کند ولی سایپا به نوعی از بازار انحصاری ایجاد شده در کشورمان سو استفاده کرده و با حذف این آپشن بسیار عادی عملا گرانی مخفی را در این محصول اعمال نموده است.

گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که رینگ آلومینیومی پیشنهادی این خودروساز صرفا به صورت اختیاری بوده و اجباری در انتخاب برای مشتریان وجود ندارد. این شرکت تمام تلاش خود را برای افزایش تولید و عرضه خودرو خواهد کرد و برنامه ریزی‌های لازم را برای کسب رضایت مشتریان انجام خواهد داد.

سایپا اتوماتیکاین ادعا در حالی است که مشتریان متقاضی خرید این محصول می‌گویند که چرا باید تفاوت قیمت خودرو با رینگ فولادی و رینگ آلومینیومی دقیقا 5 میلیون تومان باشد و آیا محاسبه دقیقی از این اتفاق در بازار وجود دارد؟ از سوی دیگر اینکه چرا این شرکت در قراردادهای قبلی خود به صورت مشخص در این زمینه اظهار نظر نکرده تا این افزایش قیمت مخفی عملا به صورت قانونی قابل انجام باشد.

به بیان دیگر اینکه خودروسازان کشور ما در حالی که مجوز افزایش قیمت به صورت علنی را در دست ندارند، از طریق آپشن بندی‌های این چنینی اقدام به بالا بردن قیمت می‌کنند که از جمله آن در شرکت رقیب سایپا خودروی پژو 206 تیپ 5 است که به صورت ساده و فول ارائه خواهد شد و دستاویز جدید این شرکت برای گرانی خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا