مکمل بنزین
رپورتاژ

بررسی مشخصات خودروی فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان یک کامپکت کراس اوور است که اولین بار در سال ۲۰۰۷ تولید شد و در سال ۲۰۱۶ نسل دوم آن معرفی شد که بر  پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته شده است. نمایندگی این شرکت را در ایران ماموت خودرو بر عهده دارد که در سال ۲۰۱۷ تعدادی فولکس واگن تیگوان وارد بازار داخلی کرد.

 موتور خودرو

این خودرو مجهز به یک موتور توربو شارژ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۲ لیتری است که در دور موتور ۳۹۴۰ دور در دقیقه ۱۸۰ اسب بخار قدرت و در ۱۵۰۰ دور در دقیقه ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‎کند. جعبه دنده ۷ سرعته ۲ کلاچه این خودروی ۱۶۴۵ کیلوگرمی نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در مدت زمان ۷.۷ ثانیه به دست آمده و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است. حجم باک تیگوان ۶۳ لیتر است که با توجه به سایز آن خوب است و مصرف سوخت داخل شهر این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر، مصرف سوخت جاده‌ای آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۳ لیتر است. ابعاد این خودرو شامل: ۴۴۸۶ میلی‌متر طول، ۱۸۳۹ میلی‌متر عرض، ۱۶۴۶ میلی‌متر ارتفاع و ۲۶۷۷ میلی‌متر فاصله بین دو محور آن می شود.

 امکانات رفاهی

امکانات رفاهی فولکس واگن تیگوان شامل: دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت استاپ، فرمان برقی با روکش چرمی امکان تعویض دنده از پشت فرمان، دکمه‎های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث روی فرمان، صندلی‎های اسپرت با روکش چرمی، صندلی‎های جلو برقی، صندلی‎های جلو ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی، صندلی‎های متحرک و تاشو و ردیف عقب، گرمکن صندلی‎های جلو و عقب، میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‎های جلو، خروجی برق ۱۲ ولت برای سرنشینان ردیف جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع سه‌گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه، نورپردازی داخلی، آینه‌های جانبی تاشو برقی همراه با حافظه و گرمکن، چراغ‎های روشنایی در روز LED، گرمکن اتوماتیک، نازل آبپاش شیشه جلو، شیشه‎های سولار، نمایشگر ۹.۲ اینچی و سیستم صوتی مجهز به درگاه‌های اتصال USB و AUX می‌شود.

 امکانات و تجهیزات ایمنی

این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد ایمنی اروپایی EuroNCAP و استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است. میزان تولید دی اکسید کربن در هر کیلومتر توسط این خودرو ۱۶۸ گرم است. خودرو مجهز به ۹ کیسه هوا که شامل: راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده می‌شود. از سیستم‌های ترمز و پایداری می‌توان به: کروز کنترل، سیستم هشدار خستگی راننده، درایو مود، چراغ مشایعت رایننده در شب، سنسور نمایشگر باد لاستیک‎ها (TPMS)، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)، ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم کننده الکتریکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم پایداری خودرو (ESP) همراه با Trailer stabilization اشاره کرد.

از نکات مثبت فولکس واگن تیگوان می‎توان به: تجهیزات رفاهی خوب، ظاهر زیبا و اسپرت، کیفیت خوب، موتور تند و تیز و چابکی آن اشاره کرد. فولکس واگن تیگوان در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین و باکیفیت‎ترین شاسی بلندهای بازار است که با خودروهای کره‌ای و ژاپنی رقابت می‌کند.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بسته درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید وفروش خودروی  فولکس واگن تیگوان آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع: ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا