مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو کاهش می‌یابد؛ مردم عجله نکنند!

قیمت خودرو پس از نوسانات بسیار زیاد حالا در سیر نزولی افتاده و البته مردم واکنش‌های مختلفی به این موضوع دارند ولی حضور شایعه پراکنان در این بازار باعث شده تا مسئولین بازار خودرو وارد عمل شده و خبر از کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو بدهند.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه خودروسازان قصد دارند خودروهای ناقص خود را تکمیل کرده و به بازار عرضه کنند، شاهد شکسته شدن قیمت‌ها و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

گرانی خودرو قیمت روز خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیوی در ادامه به تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع اشاره کرد و گفت: مسئولین این وزارت‌خانه از چیزی در حدود 190 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان خبر می‌دهند که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است که این خودروها به تدریج تکمیل شده و به بازار خودرو عرضه شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه به تاثیرات این عرضه سنگین در بازار اشاره کرد و گفت: با ورود این حجم از خودرو قطعا شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود که حتی با عرضه 20 هزار خودرو نیز رخ می‌دهد. به طور مثال در مورد تاثیرات این اتفاق می‌توان گفت که قیمت پژو 206 تیپ 5 که هفته گذشته تا 103 میلیون تومان معامله میشد، حالا به 97 میلیون تومان رسیده است. بنابراین می‌توان گفت که در این خودرو شاهد کاهش قیمت 6 میلیون تومانی در مدت یک هفته بوده‌ایم.

خرید و فروش خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیوی در ادامه افزود: در حال حاضر میزان معاملات و خرید و فروش خودرو کم شده است و با عرضه این خودروهای ناقص قطعا شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود. به همین دلیل می‌گوییم که با توجه به کاهش معاملات در بازار، با افزایش عرضه می‌توان شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه گفت: در حال حاضر صرفا خریدارانی در بازار هستند که نیاز فوری و مبرمی به خرید خودرو دارند و از سوی دیگر فروشندگان زیادی در بازار خودرو هستند. همچنین دلالانی که به صورت اشتباهی وارد این بازار شده بودند در حال خارج شدن آن هستند. در حال حاضر می‌توان گفت که علت و دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و صعودی شدن قیمت خودرو منطقی نیست. در هر صورت در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ایست که خریدار برای خرید عجله نمی‌کند و منتظر است تا قیمت‌ها بیشتر از این کاهش پیدا کند.

گفتنی است که علاوه بر این شایعات، فروش فوری خودروسازان که به ارائه تسهیلات یکساله نیز همراه است از جمله دلایلی است که کارشناسان برای موضوع کاهش قیمت در بازار خودرو عنوان می‌کنند و باید دید که آیا این اخبار مثبت به نفع صنعت خودروسازی کشور ادامه خواهد داشت یا خیر؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا