Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه دو برلیانس H230 و H330

برلیانس دو مدل سدان مشهور به نام H230 و H330  تولید می‌کند. دو خودرویی که از نظر قیافه کمی به هم شبیه هستند و از نظر مشخاصت فنی تشابهات زیادی دارند. با اینکه این دو خودرو عمر کمی را در بازار ایران تا امروز داشته‌اند اما باز هم در لیست 10 خودروی پرفروش کشور ما قرار دارند. با این‌حال انتخاب بین آنها آنقدر هم آسان نیست. هر دو خودرو چند مدل متفاوت دارند. موتور 1.5 لیتری و موتور 1.6 لیتری و گیربکس دستی و اتوماتیک. به دلیل همین تشابه‌ها هم انتخاب بین این دو سدان کمی سخت است. برای همین در این گزارش نگاهی به تفاوت‌ها و شباهت‌های برلیانس h330 و h230 می‌اندازیم.

اگر کسی عاشق بی ام دبلیو باشد احتمالا خوب جلوپنجره کرومی محصولات آن را به یاد دارد. خطوط عمودی شبیه به یک جفت کلیه. این همان خصوصیت جلوپنجره برلیانس h330 است. واقعیت این است که H330 طراحی زیباتری دارد. این خودرو که مدل ارتقا یافته برلیانس FSV بوده، در تغییرات خود چهره مدرن‌تری گرفته و می‌خواهد بیشتر از H320 جدی گرفته شود. H230 حدود 20 سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد ولی 330 از نظر عرض و طول چند ده سانتی متر بزرگتر است.

H330 در بازار دو مدل دارد که ایام قدیم‌ فقط با موتور 1.5 لیتری تولید می‌شد و از دو سال پیش هم با موتور 1.65 لیتری راه خود را به جاده‌ها باز کرد. این نمونه دوم اگرچه قدرت بیشتری داشت اما سوخت کمتری مصرف می‌کرد. پس اگر می‌خواهید یک برلیانس H330 بخرید بهتر است سراغ نسلی بروید که از سال 1396 تولید شد چرا که با تغییر موتور قدرت آن از 103 اسب بخار به 114 رسیدو 15 درصد هم به شیب آن افزوده شد. درنتیجه این خودرو شیب‌ها را با سرعت و قدرت بیشتری طی می‌کند و در بزرگراه‌ها با توانایی بیشتری عمل می‌کند. مدل برلیانس h330 و h230 دنده‌ای در 11.9 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد.

هر دو خودرو در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید شده اند. اگر مشکلی با پرداخت هزینه بیشتر برای مدل اتوماتیک ندارید باید بدانید که این گیربکس جدید و همه تنظیمات اتوماتیک آن 10 کیلوگرم به وزن آن اضافه کرده و سوخت آن را دو دهم بیشتر کرده است اما گیربکس اتوماتیک آنها از ارزان‌ترین گیربکس‌های موجود در بازار است. همچنین مدل اتوماتیک هر دو چهار سرعته و مدل دستی آنها پنج سرعته است. مدل دستی هر دو خودرو در قدرت مثل هم هستند ولی اولی می‌تواند حداکثر تا 170 کیلومتر براند و دومی تا 180 کیلومتر.

تفاوت دیگر این دو سدان در حجم مخزن سوختشان است. برلیانس h230 یک مخزن 42 لیتری و 330 یک مخزن 55 لیتری دارد اما میزان سوخت آنها مشابه هم و مصرف ترکیبی‌شان در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر است. هر دو خودرو پیشرانه‌ای از نوع چهار سیلندر با آرایش خطی برخوردار شده‌اند که مجموعا 16 سوپپ دارند. همچنین سیستم تعلیق هر دو خودرو هم از نوع مک فرسون در جلوی، در عقب هم از نوع نیمه مستقل با فنر پیچشی است. هر دو خودرو مه‌شکن، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک برقی و دو عدد ایربگ در جلو هستند.

این مقایسه به ما نشان می‌دهد که مهم‌ترین دلیل قیمت برلیانس h330 به ظاهر آن برمی‌گردد. ظاهری که راننده‌ها را به یاد بی‌ام و می‌اندازد و می‌تواند دلیل کافی برای خرید آن باشد.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.