مکمل بنزین
گوناگونخبر

کدام یک از خودروهای برقی چینی طرفدار بیشتری دارند؟

تولید خودروهای برقی در خودروسازان مختلف اوج گرفته و با جذابیت بیش از پیش این خودروها برای مشتریان، عملا این شرکت‌ها نیز برای کسب سهم بیشتر از بازار به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و امتیازات مختلفی را برای محصولاتشان اعمال می‌کنند. در ادامه به بررسی خودروهای برقی چینی می‌پردازیم که از طرفداران زیادی برخوردار بوده و سهم خوبی از بازار را نصیب خود کرده‌اند.

به گزارش چرخان، چین از جمله سردمداران خرید و فروش و توجه به محصولات دوستدار محیط زیست بوده و تولید خودروهای برقی نیز مورد توجه خودروسازان این کشور قرار گرفته است. از سوی دیگر اینکه شاهد حضور برندهای معتبر بین‌المللی در این کشور هستیم و البته تفاوت قیمتی بالای این خودروها با خودروهای داخلی این کشور، عملا رقابت را برای محصولات داخلی آسان‌تر نموده است.

خودروهای چینی فیس‌ لیفت‌های چینی‌از سوی دیگر اینکه این کشور به دلیل جمعیت بالای خود و همچنین وجود سلیقه‌های گوناگون توانسته سهم خوبی را به هر کدام از شرکت‌های خودروساز بدهد و بکر بودن بازار این کشور برای خودروهای برقی به قدری جذاب است که شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز به شدت به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصولاتشان برای ورود به بازار این کشور هستند.

در زمینه استقبال از خودروهای برقی در چین گزارشات خوبی منتشر شده که از جمله آن می‌توان به گزارش وب سایت chinadaily اشاره نمود که در گزارش مذکور اطلاعات جالبی وجود داشته و جزئیات جالبی را به خودروسازان ارائه می‌کند. این گزارش اظهار می‌کند که در رده‌بندی مربوط به استقبال از خودروهای برقی شرکت‌های JAC، BAIC، Chery، Geely و BYD توانسته‌اند فعالیت به مراتب بهتری نسبت به سایر برندها داشته باشند.

خودروهای هیبریدی واردات خودروهای هیبریدیآمارهای رسمی مربوط به فروش خودروهای برقی در چین نشان می‌دهد که 10 خودرو از استقبال بسیار بالایی روبرو شده و برندهای بالا توانستند جذابیت خوبی را برای محصولاتشان ایجاد کنند. در ادامه به جزئیات این رده‌بندی اشاره می‌کنیم:

  • اولین رتبه مربوط به خودروی JAC IEV است که چیزی در حدود 5 هزار و 800 دستگاه فروخته است.
  • دومین رتبه مربوط به هیبریدی BYD Tang است که سهم 4 هزار و 791 عددی را از این بازار داشته است.
  • سومین رتبه مربوط به خودروی Geely Emgrand EV تمام برقی است که حدود 4 هزار و 640 دستگاه از آن فروخته شده است.
  • چهارمین رتبه مربوط به خودروی تمام برقی Chery eQ است که حدود 4 هزار و 600 دستگاه از آن فروش رفته است.
  • پنجمین رتبه مربوط به خودروی تمام برقی BYD Yuan است که توانسته با فروش 4 هزار و 260 دستگاه خودرو به رکورد خوبی دست پیدا کند.
  • ششمین خودرو، خودروی هیبریدی SAIC Roewe i6 1.0T EDU است که با ثبت فروش 4 هزار و 12 خودرو در این رتبه قرار بگیرد.
  • هفتمین خودرو، خودروی Hawtai EV160 است که با فروش 3 هزار و 950 دستگاه خودرو مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.
  • هشتمین خودرو، خودروی SAIC Roewe Ei5 ev است که تقریبا به همان اندازه خودروی قبلی فروخته شده است.
  • نهمین خودرو، هیبریدی BYD Qin است که توانسته چیزی در حدود 3 هزار و 880 دستگاه بفروشد.
  • دهمین خودرو نیز خودروی تمام برقی BYD e5 است که با ثبت فروش 3 هزار و 800 دستگاه در این لیست ده تایی است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا