مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کمپانی DS؛ کانسپت E-TENSE را معرفی کرد

پس از آن که کمپانی DS، در تیزری تبلیغاتی خبر از رونمایی کانسپتی الکتریکی با نام E-TENSE داد؛ اکنون این خودروی الکتریکی معرفی شده است. کمپانی DS در نخستین سالگرد تبدیل شدنش به یک برند مستقل تجاری، از کانسپت خودروی E-TENSE، با یک طراحی براق و نه چندان هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این خودرو 4.12 متر طول، 2.08 متر عرض و 1.29 متر ارتفاع دارد.

ds-e-tense-concept

ds-e-tense-concept1

یک موتور الکتریکی قدرتمند با توان تولید 402 اسب‌بخار نیرو و گشتاور 516 نیوتن‌متر باعث شده تا E-TENSE، تنها در 4.5 ثانیه، از حالت سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت باشد. باتری لیتیوم یونی E-TENSE می‌تواند 360 کیلومتر E-TENSE را پیش برده و یا با سیکل ترکیبی حدود 310 کیلومتر را بپیماید. وزن این خودرو 1800 کیلوگرم بوده و از لاستیک‌هایی 20 اینچی با رینگ‌هایی اسپرت و فوق‌العاده بهره می‌برد.

wcf-ds-e-tense-concept-revealed-with-402-hp-electric-power-ds-e-tense-concept

این خودرو دو نفره بوده و از یک‌شاسی با جنس مونوکوک کربن در آن استفاده شده است. سیستم تعلیق به شکل جداگانه، نیروی تولیدی موتور را به هر دو محور E-TENSE منتقل می‌کند.

21

تصاویری از فضای کابین E-TENSE در دست نیست، اما DS گفته است که طراحی به کار رفته در داخل این خودرو، حاصل 800 ساعت فعالیت بوده است. بر اساس اطلاعات، فرمان این خودرو شکلی شبیه به گل لاله خواهد داشت و داشبورد آن مجهز به یک صفحه نمایش‌لمسی 10 اینچی است. سیستم صوتی این خودرو مجهز به 9 بلندگوی کانونی است.

اگر چه این خودرو بیشتر شبیه به جلوه‌های گرافیکی است، با این حال این احتمال وجود دارد که کمپانی DS در نمایشگاه خودروی ژنو از E-TENSE رونمایی کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. concept یعنی مفهوم حالا کانسپت مفهومی، یعنی کفهوم مفهومی؟؟؟
    میشه از کلمات درست استفاده کرد وقتی مفهوم اونها رو بدونیم.
    نمیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا