مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تیزر جدید از نسل آتی نیسان جوک

سال 2017 میلادی کمپانی ژاپنی نیسان مدل کیکس (Kicks) را به عنوان جایگزینی برای نیسان جوک در بازار ایالات متحده آمریکا معرفی کرد که از آن موقع تعداد دستگاه خودروهای جوک به شدت کاهش یافت. اما در دیگر نقاط جهان کماکان این خودرو روی خط تولید است و قرار است روز 12 شهریور سال جاری نسل دوم از نیسان جوک به طور رسمی رونمایی شود.

به تازگی تیزر جدیدی از چراغ‌ جلوی این خودرو در رسانه‌ها منتشر شده ولی از قبل تصاویر جاسوسی و تست رانندگی نسل دوم در فضای مجازی پخش شده بود. با استفاده از این تصاویر می‌توانیم اعلام کنیم که نسل آتی نیسان جوک طراحی شبیه به نسل حاضر خواهد داشت و چراغ‌های آن در جلوی خودرو همانطور گرد و برجسته طراحی و ساخته خواهند شد. شاید حفظ این نوع طراحی نگه داشتن طرفداران این خودرو هست.

چند ماه پیش که تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شد اطلاعات زیادی از آن نیز به دست آمد برای مثال ما می‌دانیم که نسل آتی نیسان جوک مجهز به پلتفرم CMF-B طراحی شده توسط همکاری دو گروه نیسان و رنو است. این پلتفرم برای دو مدل رنو قاجار و کپچر نیز به کار گرفته شده است. از سوی دیگر پیشرانه‌های احتمالی برای این خودرو می‌تواند 1.0 یا 1.3 لیتری گازوئیلی، 1.5 لیتری dCi دیزلی یا شاید 1.6 لیتری توربو گازی با قدرت حداکثر خروجی 200 اسب بخار باشد. البته شایعه شده که برای این نسل جدید نسخه پلاگین هیبریدی هم بر روی خط تولید خواهد رفت.

در تصاویر جاسوسی این کراس‌اوور کامپکت طراحی جدید برای برف پاک‌کن‌ها، سقف شیب‌دار و اسپویلر عقب خواهد داشت. به احتمال زیاد نسل دوم نیسان جوک متفاوت از نیسان کیکس است چرا که پلتفرم کاملا متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است. کارشناسان احتمال افزایش فضای صندوق عقب به همراه طراحی ظاهری جدید برای نسل آتی نیسان جوک را داده‌اند. قرار است این خودروی جدید در روز 12 شهریور سال جاری رونمایی شود و از اوایل سال 2020 میلادی وارد بازار جهانی شود. نظر شما درباره نیسان جوک در ایران چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا