مکمل بنزین
گوناگونخبر

ناراحت کردن مالکان قدیمی خودروهای لکسوس به زودی!

حدود یک سال و نیم پیش جف براکن یکی از سرپرست‌های برند لکسوس در طی مصاحبه خبری‌اش با وب‌سایت Carbuzz اعلام کرد که طراحی ظاهری سپر و توری مشبک جلوی خودرو جذب کننده بسیاری از افراد نیست ولی افرادی هستند که این طراحی را به نوعی آرم این برند ژاپنی می‌دانند. وی در ادامه صحبت‌هایش قول مساعد تغییر و بازسازی طراحی این بخش از خودروهای لکسوس را داد.

از سوی دیگر وب‌سایت Motor1 به تازگی ادعا کرده که این خودروسازی قرار است در اواخر ماه اکتبر سال جاری در نمایشگاه خودرو توکیو کانسپت تمام برقی جدیدی را رونمایی کند. البته رونمایی از خودروهای تمام برقی شاید خبرساز برای برند لکسوس نباشد ولی طراحی ظاهری جدید از این خودروسازی به طور قطع سر وصدای زیادی را به پا خواهد کرد و حتی ممکن است برخی از مالکان خودروهای لکسوس از این موضوع ناراحت شوند.

با این وجود انتظار می‌رود این کانسپت جدید تمام برقی جلو پنجره و توری مشبک جدیدی داشته باشد. بسیار از کارشناسان بر این باورند که مدل جدید یک هاچبک با ابعاد و سایز کوچک خواهد بود و شاید کراس‌اووری که  در دسته سایز کوچک‌ها قرار می‌گیرند. شاید بتوان گفت تنها تفاوت هاچبک‌ها با کراس‌اوورها تنها در ارتفاع شاسی از روی زمین هست. به غیر از این اطلاعات منتشر شده، دیگر جزئیاتی درباره این کانسپت جدید منتشر نشده است.

احتمال اینکه این تغییر و تحول ظاهری خیلی از طرفداران لکسوس را ناراضی کند ولی به طور قطع نکته بحث برانگیز برای این کانسپت جدید پلتفرم در نظر گرفته شده برای آن است. اگر به یاد داشته باشید، تویوتا و سوبارو نیز چندین هفته پیش اعلام کردند که با همکاری یکدیگر اقدام به ساخت پلتفرم جدید تمام برقی برای راه اندازی خط تولیدی را برای پایین آوردن هزینه‌ها انجام خواهند داد.

شاید این کانسپت جدید لکسوس با رونمایی شدن پلتفرم، طراحی، داده‌های تکنیکی و باتری با قدرت جدید بتواند تغییری در بازار جهانی بدهد. قرار است تا سال 2025 میلادی تویوتا و لکسوس رویهم رفته 10 خودروی تمام برقی جدید را وارد دنیای خودروسازی کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این کانسپت جدید به مرحله خط تولید و روانه شدن به بازار می‌رسد یا خیر ولی به طور قطع می‌بایست انتظار دیدن تکنولوژی و طراحی جدیدی را باید از مهندسان لکسوس داشت.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. لکسوس برند کره ای ؟ لابد شورولت هم برند کشور هندوستان اه یا فولکس واگن هم بهش می خوره چینی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا