مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران‌خودرو از ورشکستگی احتمالی رها می‌شود؟

زیان خودروسازان در صورت‌های مالی آنها به یک معضل بزرگ تبدیل شده و حتی بعضا شنیده می‌شود که مقدمات اعلام ورشکستگی آنها نیز در حال انجام است ولی موقعیت و اهمیت ادامه فعالیت این شرکت‌ها باعث شده تا این احتمال به شدت کاهش پیدا کند ولی ایران‌خودرو و سایپا برای رهایی از شمول ماده 141 قانون تجارت، اقدام عاجلی داشته باشند.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو از جمله شرکت‌های خودروساز کشورمان است که شدت با مشکل زیان انباشته و همچنین بدهی‌های سنگین روبرو بوده و با توجه به قوانین تجارت و ماده 141 این قانون، وضعیت این خودروساز به گونه‌ایست که عملا در صورت عدم توجه به ملاحظات سیاسی و اقتصادی، امکان اعلام ورشکستگی این شرکت به راحتی امکان‌پذیر بود.

حالا شنیده‌ها حاکی از این است که گروه خودروسازی ایران‌خودرو به دنبال رهایی از این موضوع بوده و به زودی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به سازمان بورس اعلام خواهد کرد که با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از افزایش سرمایه قبلی این شرکت و عدم بروز شدن بسیاری از دارایی‌های ایران‌خودرو، می‌توان امیدوار بود که این شرکت از شمول این ماده خارج شده و وضعیت به مراتب بهتری پیدا کند.

عباس ملکی طهرانی قائم مقام ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این شرکت خودروساز گفت: با توجه به مصوبات موجود و حمایت‌های انجام شده در حال سپری کردن مراحل مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها هستیم. پس از انجام این اقدامات، منابع مالی حاصل از این اتفاق به حساب سرمایه شرکت لحاظ خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا