مکمل بنزین
تحلیلیخبر

سقوط قیمت خودرو در یک قدمی دلالان و سودجویان بازار!

قیمت خودرو در هفته‌های اخیر کاهش خوبی داشته است و عملا باعث شده تا دلالان فرصت جولان پیدا نکنند و حتی دست به عرضه گسترده خودروهای احتکار کرده‌شان بپردازند ولی گشت و گذاری کوتاه در بازار نشان می‌دهد که در صورت عدم رخداد غیرمترقبه می‌توان شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو در بازار باشیم و احتمالا یک سقوط قیمتی در راه بازار خودرو است.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو که از جمله افراد شناخته شده بازار در یکسال اخیر بوده و مصاحبه‌های جنجالی از او منتشر شده است، پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو در حال حاضر آرام بوده و البته روند نزولی قیمت خودرو وجود دارد که روند کندی دارد.

بازار خودرو خرید خودرو خودروهای داخلیالبته کارشناسان دیگر این موضوع را تایید می‌کنند و معتقدند که روند نزولی قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود و در صورتی که عرضه خودرو توسط خودروسازان ادامه‌دار باشد و مشکلی در این زمینه رخ ندهد، حتی می‌توان شاهد یک سقوط قیمتی قابل توجه در قیمت خودرو نیز باشیم.

از سوی دیگر اینکه کاهش قیمت دلار در بازار و رسیدن به قیمت حدود 12000 تومان در بازار باعث شده تا جو کلی بازار نیز به سمت نزول بیشتر شده و با توجه به وابستگی زیاد بازارهای خودرو و ارز به هم دیگر و تاثیر گرفتن آنها، عملا خریداران انتظار کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها را دارند و فروشندگان نیز به همین دلیل در تخفیف دادن و کاهش قیمت‌ها بسیار راحت‌تر عمل می‌کنند چرا که در صورت عدم فروش خودرو بایستی با قیمت پایین‌تری در روزهای آینده اقدام به فروش نمایند.

خودروهای داخلیالبته از دیگر مسائلی که پیرامون بازار خودروهای داخلی باید بدانیم این است که خودروسازان کشورمان با مشکل تولید نیز روبرو هستند و بایستی تیراژ تولیدشان را به به مراتب بیشتر از اعددا فعلی نمایند چرا که از سویی با تعهدات حدود 600 هزار خودرویی از قبل دارند و تعهدات جدیدی در حدود 300 تا 400 هزار خودرو نیز ایجاد کرده‌اند که همگی در سال جاری باید تحویل مشتریان شود.

از سوی دیگر خودروسازان بایستی هر چه سریعتر اقدام به تعیین تکلیف بحث بدهی‌هایشان نمایند که مشکلات این شرکتها را بیش از پیش نموده ولی حمایت‌های وزارت صنعت و دولت راهگشای احتمالیشان خواهد بود، همان‌طور که چندی پیش چیزی در حدود 4 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های این شرکت‌ها توسط کمک وزارت صنعت تسویه گردید.

خودروهای داخلیهمچنین قابل ذکر است که بازار خودرو در چند ماه اخیر به قدری به فعالان احتمالا تازه کارش زیان مالی رسانده که عملا شاهد خروج سرمایه‌های سفته بازی از این بازار هستیم و به همین دلیل عرضه خودرو به شدت بالا رفته و خرید خودرو در این وضعیت به راحتی انجام می‌شود چرا که حالا مردم عادی دست از معامله برداشته‌اند و این دلالان هستند که وارد کار شده و برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به فروش خودروهایشان می‌کنند.

حالا وضعیت به نحوی پیش رفته که خریداران حداقلی خودرو در بازار صرفا آن دسته از افرادی هستند که نیاز فوری به خودرو دارند و قیمت خودرو در اولویت‌های بعدی آنهاست و به قول معروف دست بالا را در معاملات دارند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا