Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خط تولید پژو 301 و اما و اگرهایی که باید یکسال برای آن صبر کرد!

تولید پژو 301 از روز گذشته عملا با راه اندازی خط تولید آن شروع شده و فعلا در فاز آزمایشی به سر می‌برد ولی این در حالی است که عملا به گفته مسئولین این شرکت داخلی سازی قطعات این خودرو تا حدود 60 درصد انجام شده و مابقی قطعات و مواد اولیه آن از خارج کشور تامین می‌شود که همین موضوعات اما و اگرهای زیادی را در پی داشته است.

به گزارش چرخان، مهدی منصوری مدیرعامل شرکت ساپکو از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون تولید پژو 301 گفت: سال جاری که سال رونق تولید ملی است، سال توسعه محصول و خودکفایی است و سعی خواهیم کرد تا در مسیر کسب رضایت مشتریان قدم برداریم. در همین راستا برنامه ریزی‌های لازم را برای تولید پژو 301 انجام دادیم که در دو مدل ال‌ایکس و ای‌ال‌ایکس و در قالب خودروهای دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سطح داخلی سازی این خودرو 61 درصد است. از سوی دیگر اینکه این خودرو در زمان حضور پژو چیزی در حدود 40 درصد داخلی سازی شده بود ولی با همت و تلاش مهندسان داخلی توانستیم این رقم را به 61 درصد افزایش دهیم. طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم قصد داریم تا سطح داخلی سازی این خودرو را به 80 درصد برسانیم.

مدیرعامل ساپکو در ادامه با اشاره به موضوع سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط ایران‌خودرو در این سالن گفت: گروه ایران‌خودرو چیزی در حدود 38 میلیون یورو در سال بدنه سازی سرمایه گذاری کرده است. همچنین قبلا نیز 63 میلیون یورو در حوزه قطعات و سایر مجموعه‌ها سرمایه گذاری شده است.

پژو 301منصوری همچنین به موضوع انتخاب شرکای تولید داخلی این خودرو اشاره کرد و گفت: از میان 196 شرکت برای فعالیت در این زمینه به عقد قرارداد با 96 سازنده رسیدیم و به طور کلی ما برای تولید این خودرو با حدود 300 مجموعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری می‌کنیم.  ارزش قوای محرکه این خودرو چیزی در حدود 33 درصد از آن را تشکیل می‌دهد. به طور کلی با ماژولار کردن تولید این خودرو توانستیم از مجموع 1122 قطعه پژو 301 به تولید بیشتر از 500 قطعه در داخل کشور برسیم.

مدیرعامل ساپکو در پایان گفت: ما برای تولید این خودرو در سال 99 روی تیراژ 50 هزار خودرو برنامه ریزی کردیم و همچنین در سال 1400 به عدد 100 هزار خودرو در سال خواهیم رسید.

پژو 301
پژو 301

به گزارش چرخان، این گزارشات در حالی است که بسیاری از کارشناسان بازار خودرو نگران کیفیت تولیداتی هستند که از سوی این شرکت به بازار عرضه خواهد شد چرا که طبیعتا عدم توانایی داخلی در بحث تولید قطعات الکتریکی و بسیاری از قطعات دیگر که در تولیداتی مثل سمند و پراید و …. نیز به مشکل بزرگ کشورمان تبدیل شده است، قطعا از کیفیت تولیدات مربوط به پژو 301 خواهد کاست و مشخص نیست که واردات 20 درصد باقیمانده چگونه انجام خواهد شد!

از موارد دیگری که کارشناسان بازار خودرو مطرح می‌کنند مساله مربوط به قیمت و هزینه‌هایی است که ایران‌خودرو در مورد این خودرو انجام می‌دهد و طبیعی است که قیمت تمام شده پژو 301 برای مشتریان به مراتب بالاتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

1 نظر
  1. سید نادر می گوید

    جوووونم دانگ فنگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.